bekijken-paginabron niet toegankelijk?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

bekijken-paginabron niet toegankelijk?

Bericht door bertje »

als ik in firebird (0.6 NL op win98me) kies "Bekijken-Paginabron" dan krijg ik een klein blancoscherm met foutmelding "<key id= "key close"... en meer van die ongein, maar geen paginabron.
wat doe ik fout? :?
Leo
    unknown unknown

Bericht door Leo »

Hoi,
Ik heb 0.6 even voor je opgestart maar als ik op View > Page Source klik krijg ik gewoon de bron te zien.
Hetzelfde in het rechtsklikmenu > View Page Source.
Je hebt hem toch niet over een vorige Firebird heen geïnstalleerd?
Leo
    unknown unknown

Bericht door Leo »

Als je ooit weleens een andere versie van Firebird op je computer hebt gehad moet je eerst het vorige profiel verwijderen en daarna Firebird opnieuw starten.
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

Bericht door bertje »

Leo schreef:Als je ooit weleens een andere versie van Firebird op je computer hebt gehad moet je eerst het vorige profiel verwijderen en daarna Firebird opnieuw starten.
dewelke? ik heb profile.xpt, profilesharingsetup.xpt en een map profile...
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ik zou een nieuwere versie van Firebird NL proberen. Volgens mij was dit inderdaad een bug in 0.6 NL.
Leo
    unknown unknown

Bericht door Leo »

Hoi, ik stel voor de map C:\Documents and Settings\bertje\Application Data\Phoenix weg te gooien of te hernoemen; Firebird zal dan, als hij de map niet vindt, vanzelf een nieuwe aanmaken. Wel ben je dan al je persoonlijke instellingen en sommige extensies kwijt, maar je moet maar kijken of je dat ervoor over hebt.
Mocht het je niet bevallen dan kan je de Phoenixmap weer omwisselen.
Zo zou ik het doen, maar misschien weet iemand anders een handiger methode.
Succes, Leo
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Leo schreef:Hoi, ik stel voor de map C:\Documents and Settings\bertje\Application Data\Phoenix weg te gooien of te hernoemen; Firebird zal dan, als hij de map niet vindt, vanzelf een nieuwe aanmaken. Wel ben je dan al je persoonlijke instellingen en sommige extensies kwijt, maar je moet maar kijken of je dat ervoor over hebt.
Mocht het je niet bevallen dan kan je de Phoenixmap weer omwisselen.
Zo zou ik het doen, maar misschien weet iemand anders een handiger methode.
Succes, Leo
Je kunt ook iets voorzichtiger met je profiel omgaan.
Door Mozilla op te starten met de optie -ProfileManager krijg je een scherm om je profielen mee te beheren. Dit biedt de mogelijkheid om een nieuw profiel aan te maken en om te kiezen met welk profiel Mozilla wordt gestart. Ditzelfde principe werkt ook voor Firebird en Thunderbird.

Ook kun je met Mozilla Backup handige dingen doen. Natuurlijk een backup van een bepaald profiel maken en dat later terugzetten, maar nog handiger is dat je het selectief kunt terugzetten, dus dat je bijvoorbeeld alleen de bepaalde zaken terugzet. Zo kun je dus ahw een nieuw profiel samenstellen. Zie http://backup.jasnapaka.com/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie