Waarom MoZilla?

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Dark Ghost
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2004, 12:44
    unknown unknown

Waarom MoZilla?

Bericht door Dark Ghost »

Hallo mensen,

Ik heb een vraag, ik ben op MoZilla gebied totaal een n00b. Heb tot nu toe alleen Internet Explorer, en wat Netscape gebruikt. Ik zou willen weten, wat zijn de voordelen van MoZilla, en, kan het elke pagina goed weergeven?

En dan nog iets, ik heb zelf ook een forum (dit is niet bedoelt als spam), maar kan iemand met MoZilla even kijken of het goed weer te geven is met MoZilla? Het adres is hier te vinden.

Met vriendelijke groet,
Raoul Weltje - PC-Desk.net
Leo
    unknown unknown

Bericht door Leo »

Hoi Dark Ghost,

Helaas is je pagina momenteel niet bereikbaar maar het antwoord op je andere vraag staat hier uitstekend beschreven:

http://www.mozilla.org/products/firebird/why/
Dark Ghost
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2004, 12:44
    unknown unknown

Bericht door Dark Ghost »

Klopt, m'n host is een beetje vaag bezig vandaag.. ;)

Bedankt overigens!
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Een aantal voordelen hebben we ook gezet op een deel van MozBrowser:
http://www.mozbrowser.nl/?q=book
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
DarkGhost
    unknown unknown

Bericht door DarkGhost »

Site tijdelijk hier bereikbaar:

www.gtaplanet.net > ;)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

DarkGhost schreef:Site tijdelijk hier bereikbaar:

www.gtaplanet.net > ;)
Je site werkt perfect hier (Firebird 0.7, Windows98).
Ik zie dat je phpBB gebruikt voor je site. Aangezien dit opensource forum al een tijdje 'op de markt is' en goed ondersteund wordt, mag dit geen problemen geven met verschillende browsers.
Dark Ghost
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2004, 12:44
    unknown unknown

Bericht door Dark Ghost »

Goed, hartelijk dank! ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waarom MoZilla?

Bericht door nirwana »

Dark Ghost schreef:Ik heb een vraag, ik ben op MoZilla gebied totaal een n00b. Heb tot nu toe alleen Internet Explorer, en wat Netscape gebruikt. Ik zou willen weten, wat zijn de voordelen van MoZilla, en, kan het elke pagina goed weergeven?
De voordelen van Mozilla zijn legio, maar het gaat erom wat je van een browser verwacht. Als je verwacht dat een browser je ondersteunt bij het surfen op Internet (en je niet in de weg gaat zitten), dan ben je bij Mozilla aan het goede adres.
Maar zo heeft iedereen weer een eigen reden om bij Mozilla te blijven: de een gaat voor de oneindige uitbreidbaarheid, de ander voor de snelheid waarmee nieuwe ontwikkelingen worden opgepakt en weer een ander vind de skins gewoon een leuke extra.

We kunnen niet garanderen dat iedere site er in Mozilla goed uitziet, maar dat ligt dan eigenlijk altijd aan de maker van de site. Mozilla houdt zich namelijk doorgaans aan de Internet-standaarden zoals het World Wide Web Consortium (W3C) deze opstelt.
Het is dan vaak het beste om de maker(s) van de site ervan op de hoogte te stellen. Vaak is het namelijk puur onwetendheid en zijn probleempjes snel op te lossen. Met een beetje goede wil komen we al vaak een heel eind in de goede richting.
Zelf gebruik ik Mozilla als standaard-browser (en velen met mij) en bij het browsen ondervindt ik nauwelijks hinder, maar het zou kunnen dat jouw favoriete site nog niet Mozilla-compatible is (shame on that site). Ik zou zeggen: probeer het eens uit en we zijn benieuwd naar jouw ervaringen. Is er een Nederlandse site die het niet goed doet, dan kun je deze aanmelden voor de Mozilla Blacklist van ProMozilla.nl. Daarvoor hebben wij ook een speciaal Blacklist-forum ingericht...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie