Firebird of 1.6?

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jolanda
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2004, 21:29
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Firebird of 1.6?

Bericht door Jolanda »

Hallo. Ik ben sinds een dag of 2 aan het zoeken naar een andere browser, want ik ben Windhoos een beetje zat. En uiteraard kom je dan vanzelf bij Mozilla en Opera terecht. Ik moet eerlijk zeggen dat Mozilla het al bij voorbaat gewonnen heeft van Opera, want bij Opera krijg je er ook gratis en voor niks reklame bij als je het niet koopt. Dus dan is de keus niet moeilijk en Mozilla zou het worden.

Maar dan blijkt dat je er nog niet bent, want je hebt Mozilla 1.5, 1.6, Suite, Firebird en ik weet niet wat nog meer. Op een site gezien dat je (als beginner) het eenvoudigste kunt beginnen met 1.5. Dat heb ik dus gedaan, de Nederlandse extrensie erbij en voila ik kon verder. Bevalt prima moet ik eerlijk zeggen. Dus beetje verder verdiepen in de materie en dan lees ik overal dat iedereen 1.6 of Firebird heeft.

Mijn vraag is dus; wat is het verschil tussen Firebird en Mozilla 1.6?? En zo je wil, ook het verschil met 1.5.

Ik heb al diverse sites afgestruint en ook dit forum doorgespit, maar een antwoord vind ik helaas niet. En om nou alle mogelijke browsers 1 voor 1 uit te proberen....(heb ik ook geen tijd voor trouwens).

Ik ben benieuwd en wacht in spanning af.
Groeten,
Jolanda
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Ik gebruik zelf Firebird. Firebird is de (snellere en) lichtere variant van Mozilla. Mozilla 1.x is namelijk een heel pakket met email/chat/browser/etc. Firebird is puur een browser.

En als je het thema van Firebird na een tijdje zat bent kun je altijd nog een andere proberen (kan ook bij Mozilla 1.x): http://texturizer.net/firebird/themes/

Zelf gebruik ik Firebird 0.7 en Thunderbird. Waarschijnlijk komt er volgende week een nieuwe versie van firebird met een aantal prettige verbeteringen aan.
Gebruikersavatar
Jolanda
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2004, 21:29
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Bericht door Jolanda »

Dus Koraalduivel, kortgezegd, het verschil tussen Firebird en Mozilla 1.6 is dat Firebird een standallone browser is en 1.6 een heel pakket heeft.

Maar Firebird is toch ook Mozilla?

Groetjes,
Jolanda
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Jolanda schreef:Dus Koraalduivel, kortgezegd, het verschil tussen Firebird en Mozilla 1.6 is dat Firebird een standallone browser is en 1.6 een heel pakket heeft.

Maar Firebird is toch ook Mozilla?

Groetjes,
Jolanda
Ja, Firebird is gebaseerd op de core van Mozilla.
What's the difference between Mozilla Firebird and Mozilla?

Mozilla (Application Suite) is a complete suite of web related applications, such as a browser, a mail/news client, a chat client and much more. Mozilla Firebird is just a browser, which makes it a better choice if you already have a mail client for example. Also, since Mozilla Firebird is smaller than the whole Mozilla suite, it's faster and easier to use.

Note, though, that Mozilla Firebird is not just the standalone Mozilla browser. The user interface in Mozilla Firebird differs from Mozilla in many ways. For example, Mozilla Firebird has customizable toolbars.
http://mozilla.org/products/firebird/
Gebruikersavatar
Jolanda
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2004, 21:29
Locatie: Haarlem
    unknown unknown

Bericht door Jolanda »

Hartstikke bedankt Koraalduivel, ik weet nu genoeg en ga gelijk Firebird 0.7 downloaden en kijken hoe het me bevalt. Mocht me dit bevallen, dan kan ik altijd Thunderbird erbij nemen en zo beetje bij beetje afscheid nemen van Windows :lol: :lol:

Bedankt voor je snelle antwoorden.
Groetjes,
Jolanda
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firebird of 1.6?

Bericht door moZes »

Jolanda schreef:Mijn vraag is dus; wat is het verschil tussen Firebird en Mozilla 1.6?
Het verschil tussen FireBird en Mozilla is al uitgelegd door Koraalduivel. De verschillen tussen Mozilla 1.5 en 1.6 zijn de versienummers. Op What's New kun je zien wat er nieuw is in versie 1.6. Mozilla is, anders dan IE, continue bezig met verbeteringen. Zelf gebruik ik het liefst de gehele Mozilla Suite, versie 1.6 in het Nederlands, ook op het bedrijf waar ik werk. Het geheel is wat zwaarder door de verschillende applicaties, maar wel compleet.

Veel plezier met de Mozilla producten.
Plaats reactie