Herinneringen in Lightning 0.8

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Herinneringen in Lightning 0.8

Bericht door Retep66 »

Ik gebruik tot volle tevredenheid Lightning 0.8 (met Thunderbird 2.0.0.13). Stel ik voer een afspraak in om zeg maar 16.30 uur met een herinnering van 5 minuten van te voren en ik zet daarna mijn laptop op stand-by om 16.00 uur. Als ik dan om 17.00 uur mijn laptop weer activeer krijg ik pas een paar minuten later de bewuste herinnering. Hoe kan ik Lightning zo instellen dat ik die herinnering meteen krijg zodra ik mijn laptop open doe?

Alvast dank voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Hey,

Ik dacht dat je dit onmiddellijk moet krijgen.

Als ik herinneringen krijg die reeds voorbij zijn (bij het opstarten van mijn pc), krijg ik die onmiddellijk!

Er is toch geen probleem met je pc dat hij gewoon er lang over doet om op te starten?

grz
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Ik ben er net achter gekomen dat het een bug is. Als je computer in de slaapstand heeft gestaan, wordt het aftellen naar het alarm niet hervat. De enige manier waarop het thans op te lossen is is Thunderbird sluiten en opnieuw starten. Niet echt elegant. :?

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=357706
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Via Bugzilla heb ik de mededeling gekregen dat deze bug nu is opgelost, maar hoe kom ik nu in het bezit van de juiste versie van Lightning waarin deze bug is opgelost? Volgens de "oplosser" zou de verbetering worden doorgevoerd in een Nightly Build, maar die zijn in het Engels. Hoe krijg ik de verbeterde versie in het Nederlands? Alvast dank voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Die komt vanzelf, je moet alleen even geduld hebben. ;)
Of, je neemt de laatste nightly, maar die is Engelstalig...

Normaal wordt die bugoplossing in de volgende release van Lightning meegenomen en dus automatisch bijgewerkt.
Afbeelding
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Adri, dank voor je antwoord. Weet je toevallig ook wanneer de volgende release van Lightning komt, want dit is een hele irritante bug.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Ik heb wat achterstand met de vertaling opgelopen... Ik hoop deze zo gauw mogelijk weg te werken...

grz
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

koenh schreef:Ik heb wat achterstand met de vertaling opgelopen... Ik hoop deze zo gauw mogelijk weg te werken...

grz
Ik zie 'm wel verschijnen. :P Werkt Thunderbird de Lightning-extensie automatisch bij of moet ik dat handmatig doen?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Retep66 schreef: Ik zie 'm wel verschijnen. :P Werkt Thunderbird de Lightning-extensie automatisch bij of moet ik dat handmatig doen?
De roadmap voor calendar vind je hier: http://wiki.mozilla.org/Calendar:Roadmap
De nieuwe versie zou dus (als alles goed gaat) ergens begin augustus moeten verschijnen...

Maar eens mijn vertaling opnieuw in orde is, kan je met nightlybuilds de code en de vertaling uitproberen. Als je wil hou ik je hiervan op de hoogte. grz
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

koenh schreef:Maar eens mijn vertaling opnieuw in orde is, kan je met nightlybuilds de code en de vertaling uitproberen. Als je wil hou ik je hiervan op de hoogte. grz
Graag! Stuur maar een PB/mail of zet maar op het forum. Bedankt!
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Indien je geïnteresseerd bent in een nightly build uit te testen, kan je op deze pagina de nederlandse nightly vinden van sunbird. (dit is de stand-alone agenda applicatie)
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... a1.8-l10n/
Let wel, je moet een versie hebben van 27/06/2008, v0.9pre
Voor lightning bestaan er geen nederlandse testfiles... sorry...

Een laatste waarschuwing:
We make nightly builds for testing only. We write code and post the results right away so people like you can join our testing process and report bugs. You will find bugs, and lots of them. Mozilla might crash on startup. It might delete all your files and cause your computer to burst into flames. Don't bother downloading nightly builds if you're unwilling to put up with problems.

Nightly builds zijn niet altijd stabiel!!!
Er wordt geadviseerd van het steeds naast je actieve systeem te draaien, en zowiso een backup van je gegevens te nemen!
Nightly builds zijn op eigen risico!!!


Als je de nieuwe versie gebruikt, gelieve opmerkingen neer te pennen...
als je fouten tegenkomt, is bugzilla de ideale manier om ze te melden.
Wat betreft vertaalopmerkingen, kan je deze hier kwijt, ofwel ook in bugzilla...
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=357099

grz
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Bedankt voor alle moeite. Ik zal me eens gaan werpen op Sunbird en wat Lightning betreft wacht ik wel op de update van over een tijdje.

Nogmaals dank. :D
Plaats reactie