fire fox versie voor macOs 9.2.

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
FFox
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 juni 2008, 15:42
    unknown unknown

fire fox versie voor macOs 9.2.

Bericht door FFox »

Wil graag op mijn mac met macos 9.2.2 firefox hebben. Heb al verschileende gezocht o.a. 1.0 maar kan ik niet downloaden. Wie weet er een oplossing?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik ben zelf geen Mac gebruiker, maar volgens mij gaat dat niet lukken. Zie ook deze topic.
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

adri schreef:Ik ben zelf geen Mac gebruiker, maar volgens mij gaat dat niet lukken.
Waar zouden we zijn zonder Adri... Zelfs de Mac gebruikers helpt ie prima in een paar toetsaanslagen :D

Het antwoord is helemaal spot-on. Mac OS 9 is inmiddels een stukje antiek geworden. Geen enkele software ontwikkelaar steekt daar nog tijd in, met name ook vanwege de ernstige technische tekortkomingen(*) van OS 9 t.o.v. OS X. Het is ook een enorme crime om de wat modernere software zoals Firefox geschikt te maken voor zo'n oud systeem. Daarnaast is Firefox ietwat "zwaar op de hand" voor de wat oudere computers.

Mijn advies: zorg dat je een nieuwe of tweedehands Mac te pakken krijgt. En dan echt minimaal met een G4 processor. Nog sneller, met een G5 of Intel is altijd beter. En vergeet ook niet dat er voldoende RAM in moet (al gauw 512Mb voor eenvoudige toepassingen). OS X vreeeet RAM.

*) Het belangrijkste technische voordeel van OS X over OS 9 is de betere methode van multitasking, waardoor het systeem zelf niet meer vastloopt door onwillige of rotte programma's.
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

common sense schreef:het systeem zelf niet meer vastloopt door onwillige of rotte programma's.
:( Was dat maar waar :( Ik ben de tel van vastlopers kwijt. Welk systeem heb ik? 10.5.3 en dit staat ingesteld op automatisch kijken naar updates. Alle programma's die automatisch kunnen bijwerken staan ook zo ingesteld. De pc loopt regelmatig vast. Daar is zelfs niet veel voor nodig.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

aingeal schreef: :( Was dat maar waar :( Ik ben de tel van vastlopers kwijt. Welk systeem heb ik? 10.5.3 en dit staat ingesteld op automatisch kijken naar updates.
Kweet wel van klachten over 10.5, her en der, met name dat bepaalde applicaties (Adobe CS3) gedonder geven. Maar dan nog steeds liever een OS X dan een sterk verouderde OS 9...
aingeal schreef:Alle programma's die automatisch kunnen bijwerken staan ook zo ingesteld. De pc loopt regelmatig vast. Daar is zelfs niet veel voor nodig.
Slechte reclame voor Apple, hoop dat ze dit lezen :wink:

En mijn tip: wacht altijd met acceptatie van updates, lees eerst de fora (bijvoorbeeld macfreak.org) en kijk of er klachten over een update zijn.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

aingeal schreef:
common sense schreef:het systeem zelf niet meer vastloopt door onwillige of rotte programma's.
:( Was dat maar waar :( Ik ben de tel van vastlopers kwijt. Welk systeem heb ik? 10.5.3 en dit staat ingesteld op automatisch kijken naar updates. Alle programma's die automatisch kunnen bijwerken staan ook zo ingesteld. De pc loopt regelmatig vast. Daar is zelfs niet veel voor nodig.
Het lijkt Windows wel. ;)
Je hebt ook wel pech: eerst die behekste laptop en nu die Mac die ook niet helemaal jofel draait.
Wat voer jij allemaal uit met die dingen?
Als je iets stabiels wilt neem je uiteraard Slackware. 8)
Afbeelding
Plaats reactie