Lek

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
Sarah
    unknown unknown

Lek

Bericht door Sarah »

Waarschuwing: Extreem kritiek lek in Internet Explorer

Door Redactie op woensdag 03 november 2004 09:53

Er is een lek in Internet Explorer ontdekt dat door kwaadwillende personen misbruikt kan worden om een kwetsbaar systeem over te nemen. Het lek wordt veroorzaakt door een boundary error in het verwerken van bepaalde attributen in de IFRAME HTML tag. Dit kan via een kwaadaardig HTML document misbruikt worden om een buffer overflow te veroorzaken. Het lek is aangetroffen in Internet Explorer 6.0 met Windows XP SP1 en Internet Explorer 6.0 met Windows 2000. Gebruikers van Windows XP met Service Pack 2 hoeven zich GEEN zorgen te maken, het lek is bij hen niet aanwezig. De betreffende security advisory wordt als EXTREEM KRITIEK bestempeld omdat er inmiddels een werkende exploit rondgaat. Alle gebruikers wordt dan ook dringend aangeraden om Service Pack 2 voor Windows XP te installeren of een andere browser te gebruiken.
Helpt het als ik het "starten van bestanden en programma's in een Iframe" uitschakel? In Internetopties bedoel ik.
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Dit is maar 1 van de vele problemen met Internet Explorer. Je kunt het beste gewoon Firefox gaan draaien.
Sarah
    unknown unknown

Bericht door Sarah »

Fergy schreef:Dit is maar 1 van de vele problemen met Internet Explorer. Je kunt het beste gewoon Firefox gaan draaien.
Dat weet ik natuurlijk wel; ik kom er echter niet onderuit om soms IE te gebruiken en ik wou graag weten of deze beveiligingsoptie dan werkt.

Groet,
Sarah
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

Sarah schreef:
Fergy schreef:Dit is maar 1 van de vele problemen met Internet Explorer. Je kunt het beste gewoon Firefox gaan draaien.
Dat weet ik natuurlijk wel; ik kom er echter niet onderuit om soms IE te gebruiken en ik wou graag weten of deze beveiligingsoptie dan werkt.

Groet,
Sarah
Waarom kun je geen Service Pack 2 installeren?
Sarah
    unknown unknown

Bericht door Sarah »

"Never change a winning team" heet dat geloof ik. Ik heb geen problemen en ik ga ze ook niet op de hals halen. Maar toch moet ik soms weleens in IE zijn.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Sarah schreef:"Never change a winning team" heet dat geloof ik. Ik heb geen problemen en ik ga ze ook niet op de hals halen. Maar toch moet ik soms weleens in IE zijn.
Ik heb nu al op zo'n 10 pc's SP2 geinstalleerd zonder enige problemen daarna... maar goed het blijft Windows...
Fergy
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 maart 2004, 21:19
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fergy »

sc00zy schreef:
Sarah schreef:"Never change a winning team" heet dat geloof ik. Ik heb geen problemen en ik ga ze ook niet op de hals halen. Maar toch moet ik soms weleens in IE zijn.
Ik heb nu al op zo'n 10 pc's SP2 geinstalleerd zonder enige problemen daarna... maar goed het blijft Windows...
Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met een Windows XP installatie CD met SP2 er al in. Die kun je zelf maken of semi-illigaal downloaden.
Sarah
    unknown unknown

Bericht door Sarah »

Ik voel he-le-maal niks voor SP2. Maar hier kan niemand me helderheid verschaffen omtrent het IFrame? Ik hoor het woord vaak maar weet niet wat het is.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Het zou kunnen helpen. Wellicht ook het uitzetten, als die optie er is, van het starten van programma's in een OBJECT. Daar zit de meeste spyware in verstopt als ik het me goed herinner.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie