Filters toepassen in menu is vergrijsd

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Filters toepassen in menu is vergrijsd

Bericht door onraad »

Tb werkt iha prima. Paar minpuntjes (die niet van levensbelang zijn):
1. In het menuonderdeel Extra zijn 'Filters toepassen op map' en de twee "Ongewenste berichten"-regels vergrijsd/onbruikbaar. Meestal helpt het dan een bestand weg te gooien, maar ik zie even niet waar die regels staan opgeslagen (en misschien is dat ook niet de oplossing.
2. Ander wel wat lastiger punt is dat het openen van de bijlagen met bepaalde programma's geen effect heeft op de lijst met downloadacties, terwijl ik wel degelijk aanvink dat dit of dat bestand met dit of dat programma moet worden geopend. Hoe repareer ik dat?

Ik hoor wel.
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Probeer het eens met een nieuw profiel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door onraad »

Dat werkt, maar wat is daar nou de achterliggende gedachte van? Ik gebruik liever geen nieuw profiel, omdat ik dan de hele boel weer moet optuigen. Helpt het als ik mappen leegooi?

Nog een tip wat betreft dat blijvende lege venster bij de downloadacties: ook een gevolg van overbelasting?
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

onraad schreef:Dat werkt, maar wat is daar nou de achterliggende gedachte van?
Soms raken bestanden in het profiel corrupt, of loopt het profiel over van een enorme stroom data omdat folders nooit zijn "gecompact". Dit is eigenlijk de eerste stap om dit soort problemen op te lossen, maar veel gebruikers vinden dat wat eng. Niet nodig, 't zijn maar bits. En eerst altijd backupja maken, dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

Met name het bestand mimeTypes.rdf in je profiel regelt het openen van attachments.
onraad schreef: Ik gebruik liever geen nieuw profiel, omdat ik dan de hele boel weer moet optuigen. Helpt het als ik mappen leegooi?
Het helpt misschien wel om na een backup, het mimetypes.rdf in je profiels te wissen (als TB uit staat!) en daarna TB weer te starten.
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door onraad »

Ik comprimeer het zootje elke keer als TB opstart. Ik heb geprobeerd een een schoon profiel op te tuigen, maar ik weet ff niet welke mappen ik moet meenemen om niet alle accounts en mijn mappenstructuur weer helemaal opnieuw op te moeten zetten (de .mab-bestanden).

Ik ga nu pitten. Dat kleine ongerief kost me al te veel tijd.
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Plaats reactie