Language Pack 1.0

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
vanbregt
    unknown unknown

Language Pack 1.0

Bericht door vanbregt »

Ik lees dat er een Nederlandstalige versie van Firefox komt. Maar komt er ook een language pack dat kan worden gedownload? Ik geef hieraan de voorkeur, omdat ik dan gewoon een engelse versie kan installeren en evt. kan wisselen tussen nederlands en engels.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Uiteraard. De language packs worden nu al "nightly gebuild". Je vindt de meest recente versie op ftp://ftp.scarlet.be/pub/mozilla.org/fi ... 0.11-l10n/
JanT
Berichten: 271
Lid geworden op: 30 oktober 2004, 11:19
Locatie: Eindhoven
    unknown unknown

Bericht door JanT »

Zelf gebruik ik de laatste Nightly van Firefox met als extensie de laatste language-pack (ftp://ftp.eu.mozilla.org/sites/ftp.mozi ... ngpack.xpi) en de Local Switcher extensie (http://www.saintpatrickdc.org/bsmedberg/locale-switcher)
Je kan dan via Tools / Gereedschappen van taal wisselen.
Het kan zijn dat je wel een 0.10 versie (dus niet 0.9) van Firefox moet gebruiken.
Er zit een irritante fout in de about, maar als je de structuur van de xpi door hebt kan je hem makkelijk er zelf uit halen.
Veel succes,
Jan
Akkem
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 november 2004, 14:48
    unknown unknown

Bericht door Akkem »

Ik heb de laatste nightly languagepack geprobeerd icm RC2. Installatie lukt wel, verschijnt onder extensions en is enabled, maar verder geen vertaling! Herstart helpt niet. De extensie heeft ook geen options waar ik kan instellen dat de vertaling gebruikt moet worden.

Hoe gebruik je zo'n language pack dan? Heb je echt de locale-switcher extensie nodig om te wisselen van taal? Misschien nog een bugje?
Akkem
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 november 2004, 14:48
    unknown unknown

Bericht door Akkem »

Oplossing:
http://www.mozilla.org/projects/l10n/po ... /ff08.html

Niet erg gebruiksvriendelijk dus...

Ik heb de bovenstaande extensie maar geh4xored zodat ie ook in RC2 werkt en ik heb 't nu aan de praat.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Akkem schreef:Ik heb de laatste nightly languagepack geprobeerd icm RC2. Installatie lukt wel, verschijnt onder extensions en is enabled, maar verder geen vertaling! Herstart helpt niet. De extensie heeft ook geen options waar ik kan instellen dat de vertaling gebruikt moet worden.
Firefox gebruikt een verregaande versienummering om alle extensies onder controle te houden. Dit vermijdt latere incompatibiliteitsproblemen. Extensies en thema's worden dus automatisch uitgeschakeld als je een nieuwe versie van FFx installeert.

Je wordt hierdoor ook 'gedwongen' om de laatste updates binnen te halen (van extensies, thema's). Als je de NL-vertaling wilt gebruiken, moet je dus op zoek gaan naar de laatste vertaling!
Hoe gebruik je zo'n language pack dan?
Zoals gezegd: download en installeer het laatste NL-languagepack.

Aanvulling:
Binnenkort (nu eigenlijk al) zijn er 'native builds'. Het komt er op neer dat je dan een versie van Firefox kan downloaden die reeds volledig in het Nederlands is vertaald. Je hoeft dan dus ook geen vertaling meer te installeren. Als je de browser dan update, zal hij ook in het Nederlands blijven.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Leuk dat je reageert, maar je had ook m'n bericht (en de oplossing, die ik zelf al had gevonden) kunnen LEZEN.
Akkem
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 november 2004, 14:48
    unknown unknown

Bericht door Akkem »

En toen was ik fijn automagisch uitgelogd. Bovenstaande reactie is dus van mij.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Leuk dat je reageert, maar je had ook m'n bericht (en de oplossing, die ik zelf al had gevonden) kunnen LEZEN.
In mijn bericht kwam het er vooral op neer dat er binnenkort native builds zullen zijn, waardoor je zo'n problemen niet meer tegen zal komen.
Akkem
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 november 2004, 14:48
    unknown unknown

Bericht door Akkem »

Vandaar dat het een aanvulling is... :?
benwinden
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 november 2004, 16:43
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Locale Switcher werkt niet goed

Bericht door benwinden »

Op mijn engelstalige Firefox 1.0 installeerde ik de extensies Locale Switcher en het Nederlandse Languagepack 1.0. Alles goed.
De Locale Switcher zette ik om van engels naar nederlands. Opnieuw installeren en inderdaad een volledig nederlandstalig menu.
Maar nu waren in de Locale Switcher geen talen meer beschikbaar: leeg.
Herstel bleek niet goed mogelijk.
Verwijderen van Locale Switcher en opnieuw installeren hielp niet.
Zelfs na deinstallatie van het Nederlandse talenpakket en herinstallatie van engelstalige Firefox bleef het menu nederlandstalig!
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0
Plaats reactie