Nieuwe Nederlandse vertaling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
tienm
    unknown unknown

Nieuwe Nederlandse vertaling

Bericht door tienm »

Er is een nieuwe Nederlandse vertaling beschikbaar. Je kunt deze in de RC1 of RC2 release gebruiken.

ftp://ftp.deventercity.nl/pub/nl-NL.xpi

ALs je dit uitvoert, zul je Firefox even moeten vertellen dat installatie van software toegestaan is van deze webserver, daarna nogmaals de link aanklikken en wordt de taal automatisch geinstalleerd.

Waarom een nieuwe vertaling? We waren toch goed op weg?

Klopt, alleen naar mijn bescheiden mening zijn de Nederlandse vertalingen van een niet al te goede kwaliteit. Veel taalfouten, letterlijke vertalingen en ook veel errors of missende accesskeys.

Op de certificatenschermen na, is de vertaling compleet.

Mathijs.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Even een vraagje: deze is dus niet van MozillaNL? Schiet lekker op hier :)

Op zich heb je wel een punt. Er is imho ook wat weinig terugkoppeling op het vele commentaar hier op het forum.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Mooi van je om zelf een vertaling te maken (of een bestaande vertaling aan te passen), maar als iedereen zo iets begint te doen, loopt alles in het honderd natuurlijk.

Je hebt gelijk dat sommige vertalingen in de huidige vorm niet echt geschikt zijn voor het grote publiek, maar ik denk wel dat daar zal aan gewerkt worden. Ik denk dat het beter is om alles zo centraal mogelijk te laten verlopen. In dit geval dus via MozillaNL. Anders wordt het te onoverzichtelijk IMHO.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Tja, het feit dat het in het "honderd loopt" zou gaan lopen, is niet de fout van hem, maar van de officiële vertalingsverantwoordelijke, die alle opmerkingen hier op het forum compleet lijkt te negeren. Ik heb het gisteren nog op de frontpage van mozbrowser.nl gepost: het was gewoon onvermijdelijk dat er een fork kwam. Het is jammer, maar helaas is het blijkbaar de enige manier om snel vooruitgang te boeken. :cry:
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Anonymous schreef:Tja, het feit dat het in het "honderd loopt" zou gaan lopen, is niet de fout van hem, maar van de officiële vertalingsverantwoordelijke, die alle opmerkingen hier op het forum compleet lijkt te negeren. Ik heb het gisteren nog op de frontpage van mozbrowser.nl gepost: het was gewoon onvermijdelijk dat er een fork kwam. Het is jammer, maar helaas is het blijkbaar de enige manier om snel vooruitgang te boeken. :cry:
volgens mij lees jij dit forum niet goed
Barend
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 oktober 2004, 14:07
    unknown unknown

Re: Nieuwe Nederlandse vertaling

Bericht door Barend »

tienm schreef:Er is een nieuwe Nederlandse vertaling beschikbaar. Je kunt deze in de RC1 of RC2 release gebruiken.

ftp://ftp.deventercity.nl/pub/nl-NL.xpi

ALs je dit uitvoert, zul je Firefox even moeten vertellen dat installatie van software toegestaan is van deze webserver, daarna nogmaals de link aanklikken en wordt de taal automatisch geinstalleerd.
Dank deze vertaling is inderdaad veel beter!
Help-about doet het nu ook gewoon.
MozillaNL lukt dit al meer dan 2 maanden niet...
Plaats reactie