Lightning 0.9 ook geschikt voor Seamonkey?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Lightning 0.9 ook geschikt voor Seamonkey?

Bericht door Retep66 »

Een korte vraag: zal Lightning 0.9 ook als add-on verkrijgbaar zijn voor Seamonkey?
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Het korte antwoord: nee, helaas.

De huidige Lightning-release wordt momenteel (nog) gebouwd vanuit de 1_8_branch, aangezien dat de bron is voor de huidige Thunderbirds, 2.0 dus. Seamonkey 1.0x/1.1x-builds werken weer niet met de officiële Lightning 0.9- of eerdere releases; deze zijn weliswaar gebaseerd op 1_8, maar dat Lightning daarmee niet werkt heeft weer een andere reden (oudere XPFE-code om precies te zijn).

Er zijn echter ook Lightning-trunkversies (van 0.9 en eerder) waarmee je succes zou kunnen hebben op, hoe kan het anders, Seamonkey 2.0-builds. De laatste zijn echter nog in ontwikkeling. Daarnaast schijnen er voor SM 1.x onofficiële Lightning-builds te zijn waarmee je succes zou kunnen hebben. Deze zijn inmiddels echter verouderd, dus zeker geen 0.9-versie.

Meer info: zie hier, hier, hier en hier.
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik moet zeggen dat ik het wel erg jammer vind, want Seamonkey is op zich een prima programma. Maar wat ik erg mis is de agendafunctie. Nu is Thunderbird uiteraard ook een prachtig programma, maar dan moet je weer een extern programma opstarten als je wilt surfen.
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Als ik mij echter niet flink vergis gaat het in de volgende generatie SeaMonkey wel goed samen. Binnenkort wordt daarvan een 1e alpha versie verwacht.
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Je kunt natuurlijk Sunbird er naast draaien, die wordt wel steeds verder ontwikkeld gelijk met Lightning.
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Ik draai nu TB met Lightning en FF ernaast. Als ik Seamonkey zou draaien met Sunbird ernaast schiet ik er niet veel mee op. Ik zoek dus eigenlijk de 3-in-1 mogelijkheid.

Wanneer komt de nieuwe generatie Seamonkey?
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Gisteren gepost in een Seamonkey nieuwsgroep:
Hi,

We have built a first candidate build for the SeaMonkey 2.0a1 release, which is available at http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... es/build1/ as of now.

Please help us testing that build by downloading a package for your platform and running smoketests on it: https://litmus.mozilla.org/run_tests.cgi?test_run_id=7

Once we have completed smoketests on all three platforms without any major problems, we will be able to make this Alpha public (I hope this will be some time next week).

Greetings and thanks,

Robert Kaiser
Dus dat lijk me een zeer posititef teken, al zegt dit aan de andere kant niets over een datum van een echte release voor een SeaMonkey 2.0 versie.
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heb de nieuwe Seamonkey even geprobeerd en wat me opvalt is dit:
* eindelijk een add-on manager (die werd node gemist)
* het CPU en RAM gebruik is lager t.o.v. Firefox, maar ietsje hoger t.o.v. de 'oude' Seamonkey.
* start lekker vlot op
* menu is behoorlijk uitgebreid

Dat zijn voor mij allemaal pluspunten, een paar nadelen van Seamonkey (maar geef meteen toe dat ik er niet erg veel ervaring mee heb):
* het aantal add-ons dat beschikbaar is voor SM is toch wel beperkt t.o.v. FF (m.n. TabMixPlus mis ik erg)
* het zou mooi zijn als de e-mailclient in een aparte tab opende (zoals Opera) en niet in een apart venster

Al met al vind ik deze Seamonkey zeker een verbetering en als de twee bovengenoemde nadelen opgeheven zouden worden, zou ik SM zeker veel vaker gebruiken.

Code: Selecteer alles

Build identifier: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1b1pre) Gecko/20080924175508 SeaMonkey/2.0a1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

adri schreef: Dat zijn voor mij allemaal pluspunten, een paar nadelen van Seamonkey (maar geef meteen toe dat ik er niet erg veel ervaring mee heb):
* het aantal add-ons dat beschikbaar is voor SM is toch wel beperkt t.o.v. FF (m.n. TabMixPlus mis ik erg)
Als het goed is moet het iig een stuk makkelijker zijn voor add-ons-bouwers om ze beschikbaar te maken voor SeaMonkey 2 (zeker in vergelijking met v1.1.x). Dus hopelijk nog even geduld :)
using: SeaMonkey 2.13
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Vol verwachting klopt ons hart. ;)
Afbeelding
Plaats reactie