Sunbird op netwerkje

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gerard du Livre
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 oktober 2008, 14:06
    unknown unknown

Sunbird op netwerkje

Bericht door Gerard du Livre »

Hallo,
Als beginner krijg ik het volgende niet voor elkaar : thuis heb ik een netwerkje voor het gezin met drie machines, 1 x Vista en 2 x XPPro, dat werkt prima. Er is behoefte aan een gezamenlijk kalender/agenda, dus gezocht en op Sunbird uitgekomen, prachtig overigens. Hoe krijg ik het voor elkaar om op alle drie machines dezelfde agenda te krijgen, met alle rechten voor iedereen?
Bij voorbaat dank voor de hulp,
Gerard.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Hey

Hier zijn verschillende mogelijkheden voor:
ofwel gebruik je gewoon een google calendar die je dan via de 'google calendar provider' linkt aan alle sunbird clients.
ofwel kan je een caldav server opzetten. Hiervoor kan ik je wel niet onmiddellijk zeggen hoe dit in zijn werk gaat.

De 'google calendar provider' is beschikbaar bij de add-ons.

grz,
Gerard du Livre
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 oktober 2008, 14:06
    unknown unknown

Bericht door Gerard du Livre »

[quote="koenh"]Hey

Hier zijn verschillende mogelijkheden voor:
ofwel gebruik je gewoon een google calendar die je dan via de 'google calendar provider' linkt aan alle sunbird clients.
ofwel kan je een caldav server opzetten. Hiervoor kan ik je wel niet onmiddellijk zeggen hoe dit in zijn werk gaat.

De 'google calendar provider' is beschikbaar bij de add-ons.

grz,[/quote]
Dag Koenh,
Bedankt voor je antwoord. Wat het Google-verhaal aangaat, deze weg wil ik niet bewandelen. Het Caldav-verhaal : is het dan wel mogelijk deze software op de Vista-machine te installeren en op de XP-mnachines de clientsoftware van Cladav of Sunbird?
Met vriendelijke groet, Gerard.
Plaats reactie