MozBrowser

voor en door Mozilla-gebruikers
Het is momenteel 23 april 2024, 11:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 maart 2017, 13:38 
Offline

Lid geworden op: 24 maart 2017, 13:22
Berichten: 2
Na een update van Thunderbird weigert het programma e-mails te verzenden, ontvangen kan nog wel. Bij het verzenden krijg ik de volgende melding:
"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Je moet eerst inloggen als je poort 25 gebruikt. Controleer de berichtontvanger en probeer het opnieuw"

Wat gaat hier mis?

Bij voorbaat dank,

Leo


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24 maart 2017, 16:07 
Offline

Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Berichten: 800
Volgens de melding gaat er iets fout met de authenticatie, dat moge duidelijk zijn.

Doorgaans is dit een probleem met firewall- of andere beveiligingssoftware die de update niet herkent, maar dat zou eerder betrekking hebben op inkomende e-mail. De regel(s) daarvan nalopen en eventueel verwijderen en toevoegen is echter geen gek idee. Andere mogelijke oorzaken:

- Misschien heb je geen authenticatie voor de SMTP-server ingesteld omdat je alleen die van je eigen provider gebruikt vanaf de thuislocatie, maar is dit ineens wel nodig door bv. een beleidswijziging. Zorg in dat geval voor de juiste authenticatie-instellingen; waarschijnlijk moet je ook de poort wijzigen (zie instructies bij je provider).
- Misschien had je het niet ingesteld en hoeft dat voor thuis ook niet, maar treedt het probleem alleen op wanneer (of omdat) je je elders en dus buiten het eigen netwerk bevindt, wat dan is te verwachten. Doe in dat geval hetzelfde, maar controleer eerst of je niet onbedoeld met het netwerk van de buren of een open netwerk bent verbonden.
- Misschien gebruik je de add-on 'Check and Send'? Daarvan is bekend dat dit probleem erdoor na een update van Thunderbird kan worden veroorzaakt; zie o.a. deze supportvraag. Ik ben bang dat de add-on niet meer wordt bijgehouden, maar volgens de pagina met beoordelingen van de add-on zou instellen van dom.compartment_per_addon op 'false' via de Configuratie-editor (Opties > Geavanceerd > tabblad Algemeen) een oplossing zijn.

Zie ook dit supportartikel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29 maart 2017, 16:08 
Offline

Lid geworden op: 24 maart 2017, 13:22
Berichten: 2
Mijn provider Ziggo heeft inderdaad een aantal wijzigingen doorgevoerd (uitgaande server heeft een andere poort gekregen, poort 587 ipv 25). In mijn accountinstellingen heb ik die wijzigingen doorgevoerd en ik kan nu weer e-mail verzenden. Nogmaals dank.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar: 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.