Waarom Thunderbird?

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
ruphoff
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 september 2007, 14:13
    unknown unknown

Waarom Thunderbird?

Bericht door ruphoff »

Ik was best al jaren tevreden met Outlook Express. Maar in Windows Vista heeft Microsoft het wereldrecord imbeciliteit gevestigd met Windows Mail.

Ik heb meerdere versies van Windows op m'n systeem staan voor ontwikkeling en helpdesk. Ik heb alle belangrijke nieuwsgroepen van Microsoft volledig op het systeem nodig want ik moet dooe de berichten kunnen zoeken. Dat komt neet op zo'n 450.000 berichten in totaal.

En ik moet vanaf elk systeem bij een en dezelfde configuratie kunnen komen.

Windows mail is echter incompatible met Outlook Express. Bovendien mag je raden hoe traag het is om 450.000 berichten in afzonderlijke bestandjes te downloaden. (en na afloop verwijderen van die troep duurde 45 minuten!)

Op zooek naar iets anders? Ik heb in het verleden Thunderbird vaker geprobeerd maar het voldeed niet aan mijn wensen. Ik moet echt een tienla mailaccounts in een set mappen voor inkomende en uitgaande mail hebben.

De huidige versie kan dat wel. En de huidige versie heeft een aantal aangename verrassingen. Onder "God bless America" roept Microsoft kennelijk ook "and fuck the rest of the world" want in vista is geen NL spellingscontrole.

De spellingscontrole in Thunderbird is goed bruikbaar en zelfs is het mogelijk even naar Engels of Duits om te schakelen.

Vanuit elk systeem dezelfde configuratie gebruiken bleek een fluitje van een cent en wat nog mooier is, het maken van een dagelijkse backup kan zelfs nog wel met een batch file.

Ook voldoet het aan mijn andere belangrijke eis: ik moet gemakkelijk een bericht in het oorspronkelijke RFC 822 format kunnen oplsaan.

Ik werk nu twee weken met Thunderbird. Ik wil die trtoep van Microsoft nooit meer zien!
Met vr. Gr,
Ruud
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Het lijkt me dat je de spellingscontrole uit hebt staan!
sabakanwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 december 2014, 5:47
    Windows 7 Chrome

Re: Waarom Thunderbird?

Bericht door sabakanwal »

Ik gebruik NVU omdat het gratis is en goed is. Andere progamma's als frontpage zijn niet gratis! Verder hebben ze bij mij op school wel frontpage. Maar zelf vindt ik frontpage niet handig. Maar NVU vind ik wel handig en veel beter!!
Our Actual Exams and Braindumps.com exam provide you 100% pass guarantee. You can get access to 1z0-821 exam and scuhs.edu with multiple prep resources of rasmussen.
Plaats reactie