Verplichte registratie :(

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
SamuëlM
    unknown unknown

Verplichte registratie :(

Bericht door SamuëlM »

Het blijkt dat Mozilla van plan is om marktaandeel te verliezen. Registratie is verplicht om uitbreidingen te kunnen installeren. Zometeen moeten we ook nog registreren om het programma zelf te mogen copiëren. Dit gaat wel de verkeerde kant op :cry:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgensmij klopt dat niet. Al een hele tijd zijn er op de addons site addons te vinden die eerst nog getest moeten worden voordat ze voor iedereen beschikbaar zijn. Vroeger waren deze niet te zien en moest je de URL weten. Nu staan ze gewoon in het rijtje als je 'Experimentele addons' aanzet in de zoekresultaten. Net als vroeger moet je daarvoor geregistereren, alleen nu zijn ze dus duidelijker te zien dat deze add-ons bestaan.

De reden hiervoor heeft niet te maken met dat Mozilla wil dat ze weten wie ze installeert, maar dat mensen weten wat ze doen als ze zulke nog niet getest add-ons installeren. Gewoon de gebruiker beschermen dus.
Deze addons zullen wel ruim in de minderheid zijn, dus voor de rest moet je gewoon add-ons kunnen installeren en als je niet wilt registreren moet je even wachten tot de add-ons van jouw keuze getest zijn.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Onlangs kwam ik inderdaad een extensie tegen die aangaf dat ik eerst moest inloggen. Dat vond ik wat vreemd, maar deed inderdaad denken aan de sandbox-extensies uit vroeger tijden. Dus ik nam aan dat het ook ditmaal een dergelijk principe zou zijn. Ik ga er bij Mozilla van uit dat wanneer zij ergens inloggen voor vereisen dat daar een goede reden voor bestaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie