Frederik schreef:zit ik net in mijn geinstalleerde software lijstje te kijken, kom ik toch wel weer iets curieus tegen: zie ik daar geinstalleerd staan: mozilla firefox 1.0 en daar onder mozilla firefox 1.0 opr
Dan heb je de vorige versie niet gede-installeerd. Je hebt de 1.0 er gewoon over geplaatst...
welke kan ik zonder risico's de-instaleren?
Geen...
Als je de PR wilt verwijderen, zullen de bestanden van je huidige Firefox installatie gewist worden. Je profiel (met je instellingen en zo) blijft natuurlijk wel bestaan.
Daaronder zie ik staan: mozilla thunderbird 0.73 en daar weer onder: mozilla thinderbird 0.8
Ik heb net hetzelfde voor, maar ik heb zelfs 5 versies van TB in die lijst
Welke kan ik zonder risico's de-installeren?
Net hetzelfde als hierboven. Je hebt ze waarschijnlijk gewoon over elkaar geïnstalleerd. Je hebt dus eigenlijk maar één enkele installatie. Indien je één van de twee probeert de de-installeren, houdt je geen werkende installatie meer over.
Je hebt twee opties:
1) Je de-installeert alles en je installeert enkel de versies die je terug wilt. Al je instellingen zitten in je profiel, dus daar moet je niet voor vrezen.
2) Je gebruikt een speciaal programma om deze items uit de lijst te verwijderen. Ze worden dan NIET gede-installeerd, enkel uit de lijst verwijderd (wat eigenlijk ook is wat je wilt). Persoonlijk gebruik ik hiervoor het programma
TweakAll.