Songbird 1.4.3

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Mozilla

Songbird 1.4.3

Bericht door adri »

De afgelopen week was het wat roerig op het Songbirdfront, immers, er zijn maar liefst drie versies uitgekomen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de eerste twee nog enkele onhebbelijke bugs bevatten, maar nummer drie (1.4.3) is nu alweer drie dagen uit en het lijkt erop dat het daar voorlopig bij blijft.

Songbird is meer dan een gewone muziekspeler, vooral ook omdat Songbird een ingebouwde browser heeft waarmee je het internet op kunt. De makers van Songbird (Pioneers of the Inevitable) noemen het dan ook een webspeler, waarmee je alle vrije media op het web kunt opsporen en toevoegen aan een afspeellijst. Songteksten worden direct in een zijbalk getoond terwijl het liedje afgespeeld wordt.
Ook kun je je MP3-speler synchroniseren met Songbird en uiteraard zijn er ook tal van add-ons beschikbaar (waaronder een fiks aantal thema's).

Na enkele dagen experimenteren met Songbird moet ik zeggen dat het naar mijn mening een puike, stabiele en zeer complete audiospeler is (die ook nog embedded video media kan afspelen). Eentje die veel meer aandacht verdient dan hij nu krijgt. Muziekliefhebbers kan ik dan ook van harte aanraden Songbird eens te proberen.

Songbird kun je hier downloaden en is beschikbaar voor Windows, Mac OS X en Linux.

Voor de liefhebbers een screenshot van Songbird met het standaard-thema.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Songbird 1.4.3

Bericht door RHPJS »

Lijkt qua uiterlijk op Winamp, zal het zeker proberen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Songbird 1.4.3

Bericht door adri »

RHPJS schreef:Lijkt qua uiterlijk op Winamp
Da's vast geen toeval, want sommige ontwikkelaars van Songbird waren in het verleden betrokken bij de ontwikkeling van Winamp. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Songbird 1.4.3

Bericht door RHPJS »

Ik heb net even lopen zoeken, maar een echte handleiding is er volgens mij niet. Ofwel?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Songbird 1.4.3

Bericht door nirwana »

RHPJS schreef:Ik heb net even lopen zoeken, maar een echte handleiding is er volgens mij niet. Ofwel?
En iets als Getting started with Songbird ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Songbird 1.4.3

Bericht door RHPJS »

Helpt mij flink op weg, is de moeite waard. Bedankt.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Songbird 1.4.3

Bericht door adri »

Inmiddels heeft Philips kenbaar gemaakt dat het Songbird (maar dan een beetje aangepaste versie, uiteraard geheel in Philips huiskleuren) gaat meeleveren met hun GoGear MP3-spelers, zo is te lezen op OSnews.
Afbeelding
Plaats reactie