Na het verwijderen laten vrijwel alle extensies rommel over

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Na het verwijderen laten vrijwel alle extensies rommel over

Bericht door JimB »

Na het verwijderen laten vrijwel alle extensies nog genoeg rommel over om roet in het eten te gooien. Juist zoals bij de klassieke uninstall van MS. Leren sommige ontwikkelaars dan nooit bij ?

Degene die me tegenspreekt hoeft gewoon maar eens een extensie te verwijderen, om ze nadien terug te installeren. Alle instellingen van die extensie zijn gewoon terug zoals vlak voor het verwijderen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Na het verwijderen laten vrijwel alle extensies rommel o

Bericht door Frederik »

Rommel :?: Lijkt me zwaar overdreven. Overigens heb ik mij hier nooit in verdiept omdat ik nauwelijks extensies gebruik, maar je kunt veilig aannemen dat die 'rommel' onderdeel uitmaakt van je profiel. Als zodanig uiterst nuttig dat die gegevens 'achter' blijven als je een extensie wegdoet om die later opnieuw te installeren.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Na het verwijderen laten vrijwel alle extensies rommel o

Bericht door JimB »

Als je al weinig extensies installeert zal jij daar natuurlijk geen last van hebben. Onderdeel uitmaken van je profiel kan natuurlijk niet want het maakte wel geen onderdeel van je profiel uit voor dat je die extensie installeerde.

Als ik een Windows toepassing gebruik wil ik dat alles hiervan verwijderd word bij het deinstalleren. Vrijwel 99% van alle softwareontwikkelaars maken zich daarover niet te druk, zodat binnen de kortste keren heel je PC vol met achtergebleven rommel zit in je register en andere bestanden. vandaar het succes van Portable Applicaties. Alhoewel deze het zelfs soms niet kunnen nalaten om nog restjes op je PC achter te laten.

Het niet volledig verwijderen van extensies en het overhouden van instellingen zorgt er dan wel voor dat je de extensie niet terug kan installeren zonder die instellingen die je ervoor had automatisch terug mee te nemen. Installeer bvb gewoon eens de "Menu Editor" extensie en doe een aantal instellingen (of veel). Na het treug installeren van die extensie worden jou instellingen gewoon terug overgenomen, zelfde met Download Statusbar, AdBlock Plus, TabMix PLus enz ... om maar een van de populairste extensies te noemen.

Dat is toch niet gewenst ? En het geeft nog bijkomend problemen bij het herinstalleren.

Hoogstens bij het "disable" stellen van een extensie zouden de instellingen mogen bewaard blijven na het terug "aktiveren".
Plaats reactie