Bestand leeg na stroomstoring

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
websitestress
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 juni 2008, 11:41
    Windows XP Internet Explorer 8

Bestand leeg na stroomstoring

Bericht door websitestress »

De inhoud van mijn bestand (nvu) is leeg na een plotselinge, langdurige stroomstoring.
Ik had meerdere malen aan het bestand gewerkt en het tussentijds steeds opgeslagen.
De bestandsnaam is er dus nog, de inhoud is gewist. Kan ik het nog terughalen en zo ja, hoe?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Bestand leeg na stroomstoring

Bericht door Frederik »

Je zou kunnen proberen systeemherstel uit te voeren en met een beetje geluk ben je dan weer terug van voor de crash. Als dat niet mogelijk is, kun je er van uitgaan dat de laatste versie waar je aan werkte kapot is gegaan en verdwenen. Krijg je niet meer terug.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Bestand leeg na stroomstoring

Bericht door nirwana »

Dan ga je even naar je backup-software (of je versiebeheer-systeem) en vervolgens herstel je vanuit daar de vorige versie van het bestand. Maar ik ga er van uit dat je die niet beschikbaar hebt.

Als je een bestand verwijderd zou hebben, dan denk ik dat de kans groter is dat je die terug kunt krijgen. Ik denk dan ook dat je de inhoud van dit bestand kwijt bent. Als je dit bestand nog ergens online op Internet hebt staan (als onderdeel van een website) dan kun je die wel weer naar lokaal kopiëren. Dan heb je in elk geval weer een deel van het bestand terug. Echter, als het een nieuw bestand betreft dat je nog niet online had staan dan helpt ook dat niet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie