Agenda verdwenen na upgrade TB

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Bhagat
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 september 2006, 16:21
    Windows 7 Firefox

Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Bhagat »

Hallo,

Nu al op de tweede computer een "stille" upgrade van TB 6.0 waarbij ik al mijn agenda gegevens kwijt ben, en nu heb ik niets meer. Heeft iemand een idee hoe ik dat weer terug kan krijgen?
Ik had al de laatste Ob 05 versie van lightning geinstalleerd.
Kan ik terug naar TB 5 en een vroegere versie van lightning en heb ik alles dan weer terug?
Is er een manier om , als het niet echt gewist is, het databestand met een ander programma te openen en mijn afspraken en gegevens van de afgelopen jaren uit te printen? Dit is nou al de zoveelste keer dat het mis gaat met TB en lightning, en ik heb er eigenlijk wel een beetje genoeg van. Maar het recoveren van de gegevens zijn essentieel voor me.

Bij voorbaat dank,

B
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Retep66 »

Hetzelfde probleem hier: Lightning wordt keurig met Thunderbird opgestart. De agenda's staan net als altijd links in beeld, maar er wordt geen enkele afspraak getoond.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Mad Maks »

Weten jullie zeker dat jullie niet updaten naar 7 via het beta-kanaal? ik heb totaal geen problemen met lightning b5 en thunderbird 6. Maar toen ik de beta van 7 installeerde werkt lightning niet meer..

Je kan thunderbird de-installeren en dan versie 5 installeren, alles zou dan weer moeten werken. Ik heb zojuist een downgrade geaan van 7 naar 6 zonder problemen.

succes

MM
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Retep66 »

Mad Maks schreef:Weten jullie zeker dat jullie niet updaten naar 7 via het beta-kanaal? ik heb totaal geen problemen met lightning b5 en thunderbird 6. Maar toen ik de beta van 7 installeerde werkt lightning niet meer..

Je kan thunderbird de-installeren en dan versie 5 installeren, alles zou dan weer moeten werken. Ik heb zojuist een downgrade geaan van 7 naar 6 zonder problemen.

succes

MM
Nee, het is een reguliere update naar TB6. Het is niet alleen dat de afspraken niet ingeladen worden, er staan zelfs geen data vermeld en Lightning reageert nergens op. Ik had gelukkig wel al mijn afspraken als ICS-bestanden geëxporteerd en kon ze gewoon weer inlezen in Sunbird. Totdat de ontwikkelaars van Lightning het helemaal weer op orde hebben (bij de vorige update had ik namelijk ook al gedonder), gebruik ik gewoon Sunbird. Het lijkt erop dat de ontwikkelaars van Lightning de stappen die TB maakt niet kunnen bijhouden. Helaas.....
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Mad Maks »

Retep66 schreef:
Nee, het is een reguliere update naar TB6. Het is niet alleen dat de afspraken niet ingeladen worden, er staan zelfs geen data vermeld en Lightning reageert nergens op. Ik had gelukkig wel al mijn afspraken als ICS-bestanden geëxporteerd en kon ze gewoon weer inlezen in Sunbird. Totdat de ontwikkelaars van Lightning het helemaal weer op orde hebben (bij de vorige update had ik namelijk ook al gedonder), gebruik ik gewoon Sunbird. Het lijkt erop dat de ontwikkelaars van Lightning de stappen die TB maakt niet kunnen bijhouden. Helaas.....
Tja, vervelend dat het niet voor je werkt, maar ik denk toch echt dat het aan jouw config ligt. de ontwikkelaars van lightning hebben de boel op orde en versie b5 werkt in tb6. Ze hebben alleen helaas er nog niet een voor het betakanaal.

gebruik je de officiële versie geïnstalleerd vanaf de add-ons pagina? en misschien wil je het eens testen met een nieuw thunderbird profiel. als er inderdaad een bug is die bij jou problemen geeft is het goed om die te vinden en te melden.

groet

MM
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Retep66 »

Mad Maks schreef:gebruik je de officiële versie geïnstalleerd vanaf de add-ons pagina? en misschien wil je het eens testen met een nieuw thunderbird profiel. als er inderdaad een bug is die bij jou problemen geeft is het goed om die te vinden en te melden.

groet

MM

Het werkt nu weer, gelukkig. :)

Ik heb de volgende stappen ondernomen:
-nieuw profiel aangemaakt, Lightning via de add-ons pagina geïnstalleerd, geen problemen in het nieuwe profiel
-toen maar weer TB opgestart in het oude profiel en Lightning verwijderd als add-on
-TB opnieuw opgestart en Lightning geïnstalleerd via de add-ons pagina en dus niet via het Lightning 1.05 xpi bestand dat ik nog op schijf had staan

Daarna was het probleem gelukkig weer opgelost. Ik hoop dat ik niet elke keer bij een TB update tegen dit soort problemen aanloop.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Mad Maks »

Retep66 schreef:
Het werkt nu weer, gelukkig. :)

Ik heb de volgende stappen ondernomen:
-nieuw profiel aangemaakt, Lightning via de add-ons pagina geïnstalleerd, geen problemen in het nieuwe profiel
-toen maar weer TB opgestart in het oude profiel en Lightning verwijderd als add-on
-TB opnieuw opgestart en Lightning geïnstalleerd via de add-ons pagina en dus niet via het Lightning 1.05 xpi bestand dat ik nog op schijf had staan

Daarna was het probleem gelukkig weer opgelost. Ik hoop dat ik niet elke keer bij een TB update tegen dit soort problemen aanloop.
fijn!! (goed dat je het hier trouwens terug meld dat het opgelost is)
Bhagat
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 september 2006, 16:21
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Bhagat »

Nou, bij mij wil dat dus allemaal niet lukken helaas.
Dus, nogmaals de vraag of het mogelijk is via een ander programma de info uit mijn agenda te halen en te printen? En eigenlijk ook mijn adresboek uit TB.

Mvg,
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Retep66 »

Bhagat schreef:Nou, bij mij wil dat dus allemaal niet lukken helaas.
Dus, nogmaals de vraag of het mogelijk is via een ander programma de info uit mijn agenda te halen en te printen? En eigenlijk ook mijn adresboek uit TB.

Mvg,
Het adresboek kun je terugvinden in het bestaand abook.mab Waar je de kalenderbestanden terug kunt vinden, zou ik niet weten, maar misschien dat iemand anders je daarbij kan helpen.
Bhagat
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 september 2006, 16:21
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda verdwenen na upgrade TB

Bericht door Bhagat »

Nou, na diverse pogingen is het dan toch gelukt om mijn agenda weer tevoorschijn te halen na TB etc te verwijderen en opnieuw te installeren. Blijkbaar is er een verschil tussen 6.0 en 6.01 waardoor het nu wel werkt.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

Groet
Plaats reactie