Ik ben nieuw hier, even bekend worden en een klein vraagje

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janitor
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 februari 2012, 23:03
Locatie: Siljan Noorwegen
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Ik ben nieuw hier, even bekend worden en een klein vraagje

Bericht door Janitor »

Hallo allemaal: :)

Zo als ik al in de aanhef schreef, ik ben nieuw hier, woon al sinds 1982 in Noorwegen en ben voor een maand of twee geleden serieus begonnen met websites maken.

De eerste die ik gemaakt heb is een site voor mijn vrouw. In het noors om haar werk te promoten: www.psykodramaterapeut.no
Gewoon om even te laten zien wat ik gedaan heb. Als iemand behoefte heeft om mijn werk te kommenteren is dat hartelijk welkom.
Mijn vraag is het volgende.

Hoe kan ik een website beschermen met een "paswoord / wachtwoord" en waar ik paswoorden uit kan delen, maar alleen aan personen die ik zelf kies (dus niet automatisch)

Ik heb wat gelezen op dit forum maar dat was van 2009 maar daar was een link die niet werkte voor mij, en ik ga er ook vanuit dat er nieuwere mogelijkheden kunnen zijn, daarvoor vraag ik het.

Met vriendelijke groeten Niels :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw hier, even bekend worden en een klein vraag

Bericht door nirwana »

Niels,

De gebruikte techniek is inderdaad al een aantal jaren oud. Dus wat je hebt gevonden kan nog wel actueel zijn. Maar als het verwijst naar een webadres dat niet meer bestaat dan wordt het inderdaad wat lastig.

De techniek gaat over de bestanden .htaccess en .htpasswd (beiden met de punt ervoor): www.mijn-eigen-website.nl/website-beveiligen.html

Zie ook http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 3&p=131022 voor iemand die dit ook voor elkaar wilde krijgen (en daar uiteindelijk, met wat hulp van z'n hosting-provider, in is geslaagd).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Janitor
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 februari 2012, 23:03
Locatie: Siljan Noorwegen
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw hier, even bekend worden en een klein vraag

Bericht door Janitor »

Martijn; hartelijk bedankt.

Ik was niet zover terug gegaan in de tijd.

Ik ga er mee werken.
Misschien dat mijn provider wel wat kan helpen hier mee.

Niels
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw hier, even bekend worden en een klein vraag

Bericht door nirwana »

Janitor schreef:Ik was niet zover teruggegaan in de tijd.
Ik ook niet, maar ik heb het gewoon aan Google gevraagd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Janitor
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 februari 2012, 23:03
Locatie: Siljan Noorwegen
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw hier, even bekend worden en een klein vraag

Bericht door Janitor »

Nooit te oud om te leren :D

Mvg Niels
Plaats reactie