Mijn Open Office.orgWriter opent met een blanke pagina

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maria
Berichten: 73
Lid geworden op: 6 februari 2010, 20:53
Locatie: Brussel
    Windows 7 Internet Explorer 9

Mijn Open Office.orgWriter opent met een blanke pagina

Bericht door Maria »

op zoek naar iets als clipart (uit Windows XP), om adresetiketten tevoorzien van een plaatje, trof ik een website http://www.wikihow.com die me vertelde dat ik "gewoon" Open Office.org Writer zou openen, en daarin onder extra "Galerij" moest aanklikken. Onder mijn startknop(windows7) tref ik de map Open Office3.3 aan met daarin 7 te openen programma's als base, calc, enz èn writer. Maar de pagina die de webpagina van wikihow me voorschoteld krijg ik niet. Er zijn voldoende websites die me beloven dat ik de Office writer kan downloaden maar het komt erop neer dat ik dan gewoon OpenOffice.org download en dat geeft oook ee blanco pagina waarmee ik een document kan maken. Ik loop nu vast. Wat doe ik fout of wat heb ik nagelaten te installeren? Wat begrijp ik niet?Calc, draw enz openen wel de geëigende pagina.
Veel dank voor uw tijd en geduld/ Met vriendelijke groet. Maria
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Mijn Open Office.orgWriter opent met een blanke pagina

Bericht door nirwana »

Maria,

Bedoel je dit artikel ?

Overigens voer ik deze stappen uit in de Writer van het LibreOffice-project: www.libreoffice.org
Weer een ander Office-project, zul je denken. Na de overname van OpenOffice.org door Oracle zijn diverse programmeurs uit onvrede een eigen project begonnen. Dat is het LibreOffice-project. Zodoende gebruik ik nu LibreOffice in plaats van OpenOffice.org. Als je OpenOffice.org gewend bent, dan lijkt LibreOffice daar sterk op. Alleen zit er op dit moment in LibreOffice meer ontwikkeling dan in OpenOffice.org.

In LibreOffice Writer krijg ik gewoon na opstarten een pagina met een leeg document. Vervolgens kan ik naar Extra > Gallerij en dan komen er boven in beeld afbeeldingen te staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Maria
Berichten: 73
Lid geworden op: 6 februari 2010, 20:53
Locatie: Brussel
    Windows 7 Internet Explorer 9

Re: Mijn Open Office.orgWriter opent met een blanke pagina

Bericht door Maria »

@ Martijn,
Hartelijk dank, ja dit is het artikel wat ik bedoel.
Maar het getoonde venster onder punt 2 komt niet op mijn scherm. Slechts een blanco blz. Hierin kan ik in Extra>gallerij aantikken, maar de blz in OOo blijft gewoon blank.
En open Office writer in mijn startmenu openen levert ook alleen maar eenblanco pagina op.
Zal ik het Libre Office prject dan eens downloaden? Maar wat gebeurt er dan met al mijn opgeslagen documenten in OOo? Moet ik die dan exporteren? Maar helaas heb ik hiermee geen ervaring en durf dit dus niet zomaar.
Ik ga eens experimenteren.
Misschien kom ik met nieuwe vragen bij u terug als dat mag. Ik zal in ieder geval laten weten wat ervan geworden is.
Maria.

Kwartiertje later: Heb nu Libre Office gedownload. Geenproblemen en al mijn opgeslagen documenten etc kan ik hierin openen.
extra>galerij levert nu inderdaad op wat u bedoelde. Geldt meer voor achtergronden en/of enkel plaatjes van fruit of bloem. Maar ik weet niet of u clipart van Windows XP nog kent. Daarin waren een geweldige hoeveelheid plaatjes te downloden (van beesten, bloemen, kerst enz, enz, enz teveel om op te noemen). Deze gebruikte ik om etiketten mee te versieren, aangevuld met mijn adres gegevens die ik dan nog altijd als afzender gebruik op brieven. Heb die documenten gelukkig nog, maar ik wil ze nu na enkele jaren gewoon voor de fun veranderen... Een luxe probleem, dat wel. (ik houd dus van knutselen)
Op internet kan ik nog niets van hetzelfde (clipart) vinden...
Maar zal wel niet meer bestaan dan. Jammer.
Dank voor uw geduld. :wink:
Maria
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Mijn Open Office.orgWriter opent met een blanke pagina

Bericht door Mad Maks »

De plaatjes van Microsoft clipart kunt u downloaden via http://office.microsoft.com/en-us/images/

en deze kunt u vervolgens in uw document zetten via Invoegen|Afbeelding

groet
MM
Gebruikersavatar
Maria
Berichten: 73
Lid geworden op: 6 februari 2010, 20:53
Locatie: Brussel
    Windows 7 Internet Explorer 9

Re: Mijn Open Office.orgWriter opent met een blanke pagina

Bericht door Maria »

@ Mad Maks,

Ontzettend veel dank. Ik ga hier nu mee aan de slag. Geweldige hulp. :D
Maria
Gesloten