Website ziet er niet uit op Ipad

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Macintosh Safari

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Heb je nog iets kunnen bereiken met de achtergrond van mijn website?

Groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

Mieke,

Sorry, sindsdien ben ik hier niet meer mee bezig geweest.

Gezien jouw opmerkingen lijkt het me handiger om jouw website om te zetten naar een content-management-systeem (CMS). Weet je of je op jouw website ook PHP-code kunt uitvoeren ? Als dat het geval is dan kun je namelijk ook een CMS gebruiken. Uiteraard wil ik je dan wel helpen om dat op te zetten.

Waarom ik een CMS aanraad ? Omdat je dan met 1 sjabloon kunt werken dat dan op elke pagina gebruikt kan worden. Dat voorkomt dat de ene pagina er zus uitziet en een volgende pagina weer net even anders. Uiteraard kun je net als nu elke pagina eigen inhoud geven. De ene keer is dat een tekst en een volgende keer een tabel met linkjes.

In dat geval kun je je weer op de inhoud van de website richten, in plaats van op de achterliggende codes (en waarom iets bijvoorbeeld niet goed werkt).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door Miekmol »

Martijn,

Ik weet niet of ik PHP-code kan uitvoeren?
Eerlijk gezegd weet ik niet eens wat het is.
Kun jij dat zien als ik mijn website stuur?
Ik werk alleen met Kompozer.. De site van BigWilly is een template die ook binnen heb gehaald in Kompozer.

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

Mieke,

De eenvoudigste test is als volgt:
- je opent Notepad (Windows Kladblok)
- je plaatst daarin de volgende code:

Code: Selecteer alles

<?php
phpinfo();
?>
- je slaat het bestand op als phpinfo.php
- je upload het bestand naar jouw website
- je vraagt het bestand op via jouw website: www.houvastgemert-bakel.nl/phpinfo.php

Als PHP wordt ondersteund dan krijg je een uitgebreide pagina met allemaal gegevens die je waarschijnlijk weinig zeggen. Wordt PHP niet ondersteund dan zie je waarschijnlijk alleen de tekst terug die je zelf net hebt ingetikt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Ik heb gedaan wat je zei en ik krijg deze pagina als resultaat: PHP Version 5.3.3-7+squeeze3 met de nodige informatie.

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

Mieke,

Dat klinkt alvast goed. Morgen meer daarover.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

Mieke,

Op www.mozbrowser.nl/web/houvast/cms/ zie je de opzet voor jullie website, maar dan met gebruik van een content-management-systeem (CMS). Als CMS heb ik Get-Simple gekozen, want dat is een klein CMS (vergeleken met Joomla, Drupal, etc).

Door voor de website een CMS te gebruiken krijg je de volgende voordelen:
- er is 1 sjabloon (template) voor alle pagina's
- moet er iets in het sjabloon worden aangepast, dan hoef je dat maar 1 keer te doen (en niet voor elke pagina apart)
- het bewerken van de pagina's is eenvoudiger doordat je daarvoor nu een online systeem hebt
- met dat online systeem kun je ook afbeeldingen uploaden, dus je hebt eigenlijk geen FTP meer nodig
- een nieuwe pagina is eenvoudig toe te voegen via het beheer-systeem
- een link naar een andere pagina is ook eenvoudig toe te voegen
- moet die nieuwe pagina in het menu opgenomen worden, dan is dat ook eenvoudig te realiseren (je hoeft dus geen afbeeldingen meer daarvoor te maken)
- elke pagina houdt nu zelf bij wanneer die voor het laatst is aangepast, dus daar heb je geen omkijken meer naar
- het CMS gebruikt geen database, dus is de installatie redelijk eenvoudig (zal ik wel doen, als je dat wilt)

Last, but not least: op een iPhone / iPad ziet de website er ook goed uit, inclusief een grijs kleurverloop als achtergrond.

Je zult zien dat ik wel links en rechts wat kleine wijzigingen heb gemaakt. Zo wordt de titel van de pagina nu in het wit aangegeven, omdat die toch altijd in het grijze gedeelte staat.

Oh ja, het CMS dat ik hiervoor gebruik is volgens het open-source-model ontwikkeld en kun je gratis gebruiken (vergelijkbaar met alle software van Mozilla).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

Mieke,

Aan deze site heb ik vanochtend 1 plug-in toegevoegd: de NewsManager:
http://get-simple.info/extend/plugin/news-manager/43/

Dat lijkt me namelijk een goede oplossing voor jullie nieuws-pagina. Via de NewsManager kun je nieuwsberichten toevoegen en aanpassen. Deze berichten worden op basis van de publicatiedatum gesorteerd. Die datum kun je in het beheergedeelte ook opgeven.

Elk van deze berichten krijgt als extraatje ook nog een eigen pagina, bijvoorbeeld http://www.mozbrowser.nl/web/houvast/cm ... an-houvast

In de instellingen van NewsManager wordt standaard aangegeven dat er 8 berichten per pagina worden getoond. Zo kun je zelf bepalen hoe lang die pagina wordt, terwijl de nieuwsberichten toch alsnog via een archief opgevraagd kunnen worden.

Zo krijg je dus diverse extra functionaliteiten zonder dat je daar zelf iets extra's voor hoeft te doen. Dat is weer een voordeel van het gebruik van een CMS.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

De website is inmiddels verhuisd naar houvastgemert-bakel.nl/test (ik maak hier expliciet nog geen link van, want ik wil niet dat zoekmachines dit tijdelijke adres alvast oppikken). Zo heb ik voor de zekerheid ook maar een robots.txt op de server geplaatst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door brandlijn »

Frederik schreef:Aanvullende info voor belangstellenden:
http://www.mijn-eigen-website.nl/website-mobiel.html
Ik ben gewend om met NVU te werken. Kan ik dat blijven doen met de tempates die jij ter beschikking stelt?
Met Vriendelijke Groet,

Jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Website ziet er niet uit op Ipad

Bericht door nirwana »

Deze templates zijn Html-sjablonen, dus die kun je gebruiken in elk programma waarmee je Html-code kunt bewerken. Dat kan een eenvoudige tekst-editor zijn, maar ook een programma als Nvu of Kompozer.

Overigens raad ik aan om Kompozer te installeren (bij voorkeur de recenste 0.8 beta-versie) in plaats van Nvu. Kompozer is een verbeterde versie van Nvu. Zie www.kompozer.net
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie