Uploaden pagina

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
broekmate
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 oktober 2012, 16:31
    Windows 7 Mozilla

Uploaden pagina

Bericht door broekmate »

Ik maak mijn pagina's altijd met Kompozer, maar mijn ftp surver Filezilla geeft nu xml wil alleen plaatjes zien.
Wat doe verkeerd ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Uploaden pagina

Bericht door nirwana »

Jan,

Je zult ons iets meer informatie moeten geven over wat je te zien krijgt in Filezilla. Probeer je nieuwe bestanden te uploaden ? Of bestaande bestanden bij te werken ?

Je geeft aan dat je XML te zien krijgt en je wilt afbeeldingen zien ?
Op jouw computer zien de webpagina's er verder wel goed uit ?

Misschien kun je hier op het forum een screenshot van jouw Filezilla-scherm plaatsen. De instructies hoe je dat kunt doen die kun je hier vinden: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... t_plaatsen

Hopelijk zien we dan jouw probleem en kunnen we jou daar verder mee helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
broekmate
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 oktober 2012, 16:31
    Windows 7 Mozilla

Re: Uploaden pagina

Bericht door broekmate »

nirwana schreef:Jan,

Je zult ons iets meer informatie moeten geven over wat je te zien krijgt in Filezilla. Probeer je nieuwe bestanden te uploaden ? Of bestaande bestanden bij te werken ?

Je geeft aan dat je XML te zien krijgt en je wilt afbeeldingen zien ?
Op jouw computer zien de webpagina's er verder wel goed uit ?

Misschien kun je hier op het forum een screenshot van jouw Filezilla-scherm plaatsen. De instructies hoe je dat kunt doen die kun je hier vinden: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... t_plaatsen

Hopelijk zien we dan jouw probleem en kunnen we jou daar verder mee helpen.
broekmate
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 oktober 2012, 16:31
    Windows 7 Mozilla

Re: Uploaden pagina

Bericht door broekmate »

ik zie de plaatjes wel maar de index niet
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Uploaden pagina

Bericht door nirwana »

Even samenvattend:
- als je met Filezilla inlogt op de website van Soli dan zie je in Filezilla wel afbeeldingen staan, maar geen index.html ?

Gezien jouw bestandsstructuur zou het bestand index.html redelijk onderin de lijst moeten staan.
Kun je eens wat namen opsommen van bestanden die je wel ziet staan ?

PS: een "screenshot" zou altijd nog handig zijn, maar waarschijnlijk is dat nog niet helemaal gelukt.

Tip: Sinds enige tijd gebruik ik Spotty voor het maken van screenshots. Dat nestelt zich in de systeembalk (rechtsonder) van Windows en zo kun je via een klik op het icoontje eenvoudig een screenshot maken. Ook het uploaden wordt door dat programma erg makkelijk gemaakt, inclusief het maken van code die je direct hier op het forum kunt plaatsen.

Screenshot
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
broekmate
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 oktober 2012, 16:31
    Windows 7 Mozilla

bedank voor je andwoord

Bericht door broekmate »

even voor de duidelijkheid soli zit goed in de lucht .
ik pas wel op hier kom ik ook even niet aan
het gaat om hellendoorndorp .nl
eerst ging ook alles goed maar nu staat bij fizela download foto fizela enz. deze dir maakt hij zelf aan en daar zit volgens mij de fout
ik krijg nu xml in plaats van htlm
groeten JAN
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Uploaden pagina

Bericht door Frederik »

De index.html van hellendoorndorp staat niet in de hoofdmap van de server, want Firefox zegt dat hij die pagina niet kan vinden.
Verder maakt Filezilla zelf geen directory's of mappen aan. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Eigenlijk is het overzetten van bewerkte pagina's heel eenvoudig. Als je met filezilla verbinding hebt gemaakt met je server en je hebt de goede map geopend (www of public html) dan zie je rechts in het venster alle html pagina's van de website staan die op het internet gevonden kunnen worden.
In het linker venster kun je navigeren naar de map met de html pagina's van je website op je eigen computer. Om pagina's te verversen/vernieuwen sleep je deze van het linker venster naar het rechter.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Uploaden pagina

Bericht door nirwana »

Ik zou beginnen met het bestand index.html in de hoofdmap van HellendoornDorp.nl te plaatsen.

Desnoods missen er dan wat andere bestanden, maar dan zie je tenminste weer iets (in plaats van 404 - niet gevonden).

Zo moet ook duidelijk worden hoe de bestandstructuur is en waar de bestanden moeten staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie