Waterfox

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows 7 Firefox

Waterfox

Bericht door JimB »

Omdat Firefox blijkbaar nog geen 64-bit versie heeft gebruik ik nu Waterfox, die moet ik wel zeggen toch redelijk dicht aanleunt bij de nieuwe versies van FF. Ik gebruik ook een Pale Moon 32-bit, maar die blijft wel wat achter tov FF in het updaten.

Mijn vraag: wat is mijn voordeel bij het gebruiken van zo'n 64-bit versie op mijn W7 64-bit OS.

Hoe komt het dat FF nog geen 64-bit versie heeft, of zijn er in feite weinig of geen snelheidsvoordelen tov een 32-bit versie.
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Waterfox

Bericht door JL »

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Waterfox

Bericht door nirwana »

Mozilla is wel begonnen met een 64bits-versie, maar dat gaf toch de nodige moeilijkheden.
Als de browser 64bit is, dan heb je ook 64bit-plugins nodig. Daarvoor ben je vooral afhankelijk van externe leveranciers (Adobe, etc).

Uiteindelijk heeft Mozilla de afweging gemaakt om niet met de 64bit-versie verder te gaan, omdat dat blijkbaar meer problemen opleverde dan dat het voordelen gaf.
Maar dat heeft niet lang geduurd, want niet lang daarna kondigde Mozilla aan dat er toch weer een 64bit versie zou komen.

Daarom is nu het wachten op zo'n 64bit-versie van Firefox ?
Met de volgende Firefox-versie (37) komt er ook een 64bit-versie, en met Firefox 38 moet deze ook officieel worden ondersteund:
https://support.mozilla.org/nl/questions/1046816
Om eens te proberen (met een nieuw test-profiel): http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... /win64/nl/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
menno47
Berichten: 237
Lid geworden op: 3 augustus 2007, 12:59
Locatie: Groningen
    Windows 10 Firefox

Re: Waterfox

Bericht door menno47 »

Inmiddels FF 64bits officieel !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

Grouten oet Grunnen (Stad)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Waterfox

Bericht door Torzan »

Vanaf versie 43 om precies te zijn. ;)
Plaats reactie