Agenda is uitgeschakeld na starten TB

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 8.1 Firefox

Agenda is uitgeschakeld na starten TB

Bericht door Jan_Kol »

Sinds de laatste upgrade van TB (naar 38.2.0) gebeurt het herhaaldelijk dat de Lightning agenda, die ik bij Google heb, niet opstart. Ik zie dan wel de feestdagen maar niet de agenda. In de linkerkolom staat die dan ook invers en zonder vinkje ervoor. Oké met rechtsklikken en aanvinken dat de agenda zichtbaar moet zijn (en niet te vergeten "alleen lezen uitzetten"!) kan ik weer verder, maar het is irritant en treedt pas op sinds ik 38.2.0 er op heb staan. Iemand een idee?

Jan
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 8.1 Firefox

Re: Agenda is uitgeschakeld na starten TB

Bericht door Pettic »

Ik heb hetzelfde probleem en geen andere oplossing. Geldt ook voor mijn Yahoo-agenda.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 10 Firefox

Re: Agenda is uitgeschakeld na starten TB

Bericht door giant »

Dan is het echt een probleem, bij mij doe het zich ook regelmatig voor, precies zo als Jan_Kol beschrijft.
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda is uitgeschakeld na starten TB

Bericht door Jan_Kol »

Inmiddels is het probleem ten dele opgelost. Lightning (nu standaard ingebakken in TB) start de zaak keurig op maar nagenoeg(!) altijd als "Alleen lezen".

Nagenoeg, en daar zit het hem in, meestal alleen lezen en soms niet alleen lezen maar een direct "invulbaar" afsprakenvenstertje. Oké ik kan er wel mee leven, want als ik een afspraak wil invoeren en dat lukt niet even op wel bewerken zetten maar toch....
Soms staat het slotje er en dan is het alleen lezen. Ook zie ik soms een geel driehoekje achter de agenda naam, dat eveneens soms "uit zichzelf" verdwijnt. Veel regelmaat kan ik niet ontdekken in deze fenomenen.

Jan
Plaats reactie