Nederlandse vertaling voor FireFTP

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Joeri_Arndt
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 januari 2005, 16:41
    unknown unknown

Bericht door Joeri_Arndt »

Wat kun je eigenlijk precies met FireFTP doen???
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Joeri_Arndt schreef:Wat kun je eigenlijk precies met FireFTP doen???
Ehrm... FTP-en :P
Simpel gezegd. Bestanden up- en downloaden naar de webserver van je website.
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Reactie naar Martijn en/of anderen.

Bericht door Anton Doove »

Beste Mensen.Ik heb nu die FireFTP in de Ned.Tl.gedownload in de map van FireFox.

Als ik het goed heb begrepen,werkt die FireFTP vanuit het menu extra in Firefox,dus heb ik die FireFTP ook opgeslagen in de map Firefox.

Graag verneem ik of dit juist is.

Momenteel heb ik ook de andere Mozilla-applicaties gedownload:

1.Firefox 2.0.0.1
2.Sunbird-0.3.nl win32.installer.exe
3.Thunderbird 1.5.0.9.exe

Wat is nu de beste volgorde van installatie?

Ik vermoed n.l.,dat de juiste volgorde van invloed kan zijn op het gebruiks-gemak van alle 4 applicaties,maar dat weet ik niet zeker.

FireFTP(gratis) wil ik i.p.v.Total Commander.(koop-progr.)
Graag verneem ik reacties hierover als er iemand tijd heeft.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Firefox, Thunderbird en Sunbird zijn losstaande programma's. Dat betekent dat je op elk moment een van de programma's kunt installeren of verwijderen zonder dat de andere programma's daar last van mogen hebben. De meeste mensen beginnen met Firefox, nemen vervolgens Sunbird en voegen daar uiteindelijk Sunbird of Lightning aan toe. Maar anderen hebben alleen behoefte aan een van de 3 programma's en installeren dan enkel die.

FireFTP is een FTP-extensie voor Firefox die het mogelijk maakt om Firefox als FTP-programma te gebruiken. Uiteraard kan Total Commander veel meer dan alleen FTP'en, maar als je TC voornamelijk gebruikt voor het FTP'en dan is de overstap op een gratis/opensource programma aan te raden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Reactie naar Martijn.

Bericht door Anton Doove »

Beste Martijn.Inderdaad gebruik ik Total Commander alleen als FTP,dus kan ik net zo goed overstappen op FireFTP.

Ik zal morgen die programma`s installeren in de volgorde die jij noemde.
Dat doe ik dan 1 voor 1,nadat ik eerst die Total Commander heb verwijderd

2 FTP`s leveren ongewenste problemen op.
Ik heb Firefox en FireFTP in 1 map opgeslagen. Is dat juist of niet?

Hierover mis ik jouw antwoord nog,maar dat mag morgen ook wel.
Ik ga mijn PC nu sluiten,want anders wordt het veel te laat voor mij.

Wel dank en groet ik je vriendelijk. Anton Doove
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anton,

Enkele opmerkingen:
1) de volgorde van installatie/deinstallatie maakt niet uit

2) Firefox en FireFTP hoef je niet in 1 map te plaatsen. Je installeert eerst Firefox, vervolgens start je die en dan sleep je bijvoorbeeld de Fireftp-xpi naar het Firefox-venster. Vervolgens verschijnt een venster waarmee je kunt bevestigen dat je de extensie wilt installeren en na een herstart van Firefox moet je FireFTP in het menu Extra kunnen zien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Reactie naar Martijn

Bericht door Anton Doove »

Beste MartijnAllereerst mijn vriendelijke dank voor je reactie.
Je reactie vind ik erg waardevol,want nu weet ik het volgende van jou.

1.FireFTP en Firefox hoeven niet in 1 map.
Die FireFTP geef ik dus een eigen map. (is dat beter?)
Hiertoe dien ik wel eerst die Total Commander te verwijderen als FTP.
Ik kan dat echter pas doen zodra ik eerst mijn Foto-gallery kan
uploaden zonder verkeerd materiaal. (Dat is een ander verhaal.)

2.Ik kan dus beginnen met de installatie van FireFox.
deze neemt de taken over van Internet Explorer 6.0
Hoe kan ik die FireFTP na de installatie en start van Fire-
fox hier naar toe slepen vanuit een andere map?


3.Daarna zal ik Thunderbird en Sunbird installeren.
Thunderbird gebruik ik dan i.p.v. Outlook Express 6.0

Voorlopig wacht ik eerst nog op je nieuwe antwoorden waarvoor ik je wel
alvast vriendelijk dank en groet. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Reactie naar Martijn

Bericht door nirwana »

Anton Doove schreef:Die FireFTP geef ik dus een eigen map. (is dat beter?)
Firefox installeer je gewoon in de . Het xpi-bestand is een installatiebestand voor de extensie. Na installatie van de extensie kun je dat xpi-bestand zelfs verwijderen, want de extensie heb je dan al in het profiel van je browser geinstalleerd.
Anton Doove schreef:Hiertoe dien ik wel eerst die Total Commander te verwijderen als FTP.
Van mij hoef je TC niet te verwijderen, hoor. Je kunt meerdere programma's op je computer hebben die dezelfde taak kunnen uitvoeren. Zoals je Firefox en Internet Explorer gezamenlijk geinstalleerd kunt hebben, geldt dat ook voor meerdere FTP-programma's.

Als je TC zou willen verwijderen, dan staat dat los van de installatie van Firefox of FireFTP.
Anton Doove schreef:Ik kan dat echter pas doen zodra ik eerst mijn Foto-gallery kan uploaden zonder verkeerd materiaal. (Dat is een ander verhaal.)
Een Foto-gallery kun je met elk willekeurig FTP-programma uploaden, dus dat kan zowel met FireFTP als met TC. Ook hier is dus geen afhankelijkheid met welk programma je op welke moment installeert of verwijdert.
Anton Doove schreef:2.Ik kan dus beginnen met de installatie van FireFox. Deze neemt de taken over van Internet Explorer 6.0
IE en FF kun je gezamenlijk op het systeem laten staan. Door Firefox als standaardbrowser in te stellen zal die browser alleen vaker gebruikt worden.
Anton Doove schreef: Hoe kan ik die FireFTP na de installatie en start van Firefox hier naar toe slepen vanuit een andere map?
- Je start Firefox op
- Je gaat naar de map waarin je de fireftp.xpi hebt geplaatst
- Je sleept met de muis het xpi-bestand naar het Firefox-venster
- Vervolgens volgt er een bevestiging vanuit de browser en kun je aangeven dat je dat wilt installeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Nieuwe reactie naar Martijn

Bericht door Anton Doove »

Beste Martijn.Ik laat je over het verkeerde bestand in het venster van Total Commander alleen even weten,dat ik dit al wordt besproken.

Dit bespreek ik met het Forum van Total Commander.
Het betreft hier bestanden die niet thuishoren in de map van de Site die ik wil uploaden,maar er klaarblijkelijk toch in zijn beland.

Dat is te zien in het linkervenster van TC,terwijl de map voor die Site niets vertoont aan verkeerde bestanden,dus een gekke gewaarwording.

Ik wil dit probleem dus opruimen voordat ik die Site kan uploaden.
Dat bedoelde ik met die verkeerde bestanden,die anders per abuis met die Site meegaan maar niet thuishoren op de server. Dat wil ik niet.

Het forum van TC heeft mij al uitgelegd hoe ik kan voorkomen dat het verkeerde materiaal meegaat naar de server,dus daarmee ga ik verder.

Ik laat je wel weten wanneer die Site is geplaatst,want misschien wil je er wel naar kijken als je er tijd voor hebt.

Nu wens ik je alvast een goede nachtrust toe want ik sluit nu mijn PC om zelf ook nachtrust te nemen en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove
Niet geschoten is ook mis.
Inter
Berichten: 34
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:12
    unknown unknown

Bericht door Inter »

Ik heb dit 2 jaar geleden Fire FTP wel eerder gebruikt maar het lukt mij niet meer in te loggen .Nu is dat wel een ftp van mijn eigen provider
maar wat doe ik nu fout?

Is er ergens handleiding te vinden hoe je alles moet invullen of kan iemand het hier vertellen .
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb het net ook weer even geprobeerd met de Nederlandstalige versie van FireFTP. Dit lukt mij ook niet meer. Ik vermoed dat er onderliggend in Firefox iets is gewijzigd. Daarom heb ik FireFTP geupgrade naar versie 0.96.4 en vervolgens werkte het wel weer.
Daarom vraag ik me af welke versie jij hebt. Is het de Nederlandstalige, dan raad ik je aan om te upgraden. Verder is het dan aan mij om de Nederlandse vertaling weer up-to-date te brengen met de recentste FireFTP-versie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Inter
Berichten: 34
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:12
    unknown unknown

Bericht door Inter »

Nu Versie 0.96.4 met Firefox 1.0.5.11 . Daarvoor dus een oudere NL versie.
Ik krijg wel een melding in de log 500 FEAT command not understood maar kan wel nu alles uploaden.

Kom er nu ook achter dat je bij acount naam van alles in kan vullen.
Alleen die daaronder moeten goed worden ingevuld.
Plaats reactie