spatieregel bij nieuwe mail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Android Firefox

spatieregel bij nieuwe mail

Bericht door koosr46 »

Sinds kort krijg ik bij een ENTER een spatieregel in een nieuwe mail
Bij opmaak staat ie op "ALINEA" , ik weet dat dat "TEKST" moet zijn
Alleen TB houdt dit niet vast
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik aanpassen
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: spatieregel bij nieuwe mail

Bericht door oeekker »

Extra > Opties > Opstellen > Algemeen > HTML > Standaard tekstopmaak Alinea gebruiken in plaats van Tekst uitvinken.
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: spatieregel bij nieuwe mail

Bericht door koosr46 »

Dankjewel, hoe gemakkelijk kan het zijn.
Hoe komt daar zo ineens een vinkje in?
Gebruikersavatar
Erik Wannee
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 juli 2007, 18:47
Locatie: Apeldoorn
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: spatieregel bij nieuwe mail

Bericht door Erik Wannee »

Ik heb hetzelfde probleem, maar als ik bovenstaande doe, gaat het goed totdat ik Thunderbird herstart. Want dan gaat het vinkje steeds vanzelf weer aan. Enorm irritant. Hoe kan ik zorgen dat TB de vink definitief UIT laat staan?

(Ik gebruik TB 60.5.1 (64-bits) met Ubuntu Ubuntu 18.04.2 LTS Bionic)
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: spatieregel bij nieuwe mail

Bericht door oeekker »

Erik Wannee schreef: 12 maart 2019, 14:24 Ik heb hetzelfde probleem, maar als ik bovenstaande doe, gaat het goed totdat ik Thunderbird herstart. Want dan gaat het vinkje steeds vanzelf weer aan. Enorm irritant. Hoe kan ik zorgen dat TB de vink definitief UIT laat staan?

(Ik gebruik TB 60.5.1 (64-bits) met Ubuntu Ubuntu 18.04.2 LTS Bionic)
Kan je controleren of andere instellingen wel worden opgeslagen als je Thunderbird herstart? Misschien klopt er iets niet aan je rechten op je profielmap (dat is dacht ik ~/.thunderbird in Linux), of het bestand met instellingen...
Gebruikersavatar
Erik Wannee
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 juli 2007, 18:47
Locatie: Apeldoorn
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: spatieregel bij nieuwe mail

Bericht door Erik Wannee »

Ik ben geen held op het gebied van rechten, maar als ik in dat directory kijk dan heb ik volgens mij alle beheersrechten. Ik kan ook gewoon een submap aanmaken in die profielmap, of er een testbestandje in opslaan en weer wissen.

Het is mij trouwens een raadsel waarom de programmeurs er überhaupt voor gekozen hebben om deze optie te maken dat de sjabloon-instelling 'text' automatisch wordt vervangen door 'alinea', en dat nota bene ook nog default te maken. Wat kan daar in hemelsnaam de idee achter zijn?
Plaats reactie