tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door toshibake »

Hallo, is er een mogelijkheid om reeds bestaande mail teksten te markeren op één of andere manier ? Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door nirwana »

Sorry, maar wat bedoel je precies met -"markeren"?

Bedoel je zoals met een markeerstift? Dus dat je tekst een bepaalde achtergrondkleur geeft, wat dan bij die mail wordt opgeslagen?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door toshibake »

Precies
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door nirwana »

Ik vraag me af niet of het met Thunderbird mogelijk is om ontvangen mails later nog te bewerken. Uiteraard is dit technisch gezien wel mogelijk, maar ik vraag me af of Thunderbird dat eenvoudig mogelijk maakt. https://www.lifewire.com/edit-received- ... rd-1173144 zegt van wel, maar de methodes die ze daar aanraden vind ik nog niet zo eenvoudig.

Er bestaat een Highlighter-extensie voor Thunderbird waarmee je tekst kunt "markeren". Die knoppen zie je echter alleen in het venster van Thunderbird waarmee je een nieuw bericht opstelt. Als je een bestaande mail opent dan zie je die extra knoppen dus niet.

In het mailprogramma Postbox schijnt dit wel mogelijk te zijn. Dat programma is wel gebaseerd op Thunderbird, of gemaakt door Thunderbird-medewerkers, maar dit is geen gratis programma (kost 39 euro voor een licentie voor het leven).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door toshibake »

Beste nirwana,

Hartelijk dank voor je info. Goh, hier moet ik eens over nadenken. Ben heel tevreden over Thunderbird op dit puntje na. Lijkt me op het eerste gezicht niet de moeite om te veranderen. Je hoort nog van me
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door toshibake »

Heb de 30 dagen proefperiode geactiveerd van Postbox :D . Maarre, vindt niet de mogelijkheid om bestaande berichten te voorzien van markeringen :mrgreen:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door nirwana »

De Postbox link die ik aangaf zegt daarover:
Message Editing
Edit any message by pressing the Action button within the message header. Update the status of a Reminder without having to send a message to yourself. Change the message subject or any part of the message body, and when you're finished, you can either save your changes or create a copy to preserve the original.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door toshibake »

Euh, waarschijjnlijk doe ik dan iets verkeerd maar het lukt niet bij, of er sluipt een addertje bij Google vertaling.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door nirwana »

Ik heb dan ook maar eens Postbox geinstalleerd om te zien wat zij bedoelen in hun aankondiging.
Ik heb dit getest met mijn Gmail-account, maar ik denk dat dat weinig uitmaakt.

In Postbox kom ik wel een Edit-commando tegen, als ik met de rechtermuisknop op een bericht klik.
Klik ik daarop dan wordt het bericht inderdaad in de bewerk-weergave geopend en kan ik het bewerken.

Dat bewerken is echter nogal basic, want dat kun je sinds versie 6 blijkbaar niet meer uitbreiden met extensies (addons):
https://www.postbox-inc.com/add-ons

Anders zou ik de Highlighter-addon installeren om dit mogelijk te maken.

Als ik een bericht bewerk en opsla dan wordt er eigenlijk een kopie van het originele bericht gemaakt.
Eigenlijk heb je dan 2 versies van het bericht: het originele bericht en het bewerkte bericht.

Je kunt wel schakelen tussen de normale en de code-weergave, maar dan moet je met HTML-code aangeven hoe de tekst moet worden weergegeven. Bijvoorbeeld <span style="background-color: yellow">tekst</span> om tekst een gele achtergrondkleur te geven. Maar dat vind ik wel wat ver gaan...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: tekst markeren in bestaande mailberichten Thunderbird

Bericht door toshibake »

Hartelijk dank voor de tijd (hulp) die je besteed hebt om mij te helpen. Wat wel lukt is dat je in het bericht (tekst) wat je extra belangrijk vindt als aandachtpunt in plaats van te markeren met kleur bewuste tekst bv in het vet kunt zetten. Dit slaat hij dan ook op die manier op bij bv verzonden berichten. Dit vind ik wel handig. Vraag is natuurlijk of dat de prijs waard is. Daar ben ik nog niet uit. Ik zal wel zien na die proefmaand. Nogmaals hartelijk dank voor de geboden hulp. Dikke pluim voor U :wink:
Gesloten