Postvak In weg...

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Seeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 februari 2019, 15:06
    Windows 10 Firefox

Postvak In weg...

Bericht door Seeke »

Goedemiddag,

Ik heb al meerdere onderwerpen bekeken maar ik kan niet echt precies hetzelfde probleem ontdekken als dat van mijn.
Het gaat om het volgende:
Omdat ik een ander e-mail adres gekregen heb, heb ik dit in Thunderbird in gesteld.
Mijn oude e-mail account heb ik verwijderd.
Jullie raden het misschien al: al mijn oude mailtjes zijn verdwenen, het postvak In van het oude account is verdwenen.
Ik wist niet dat dit zou gebeuren, ik heb nog nooit eerder een ander e-mail adres gehad dus ik wist niet dat dit zou gebeuren, ik had zoiets van: de mails staan op mijn laptop, dus die zullen wel blijven staan.
Niet dus... Alleen de mailtjes die ik zelf in een lokale map heb gezet zijn er nog, maar voor de rest is alles weg. Het zal wel normaal zijn maar voor mij is het dus nieuw..
Ook al weet ik wat denk ik het antwoord is, wil ik toch vragen of hier nog iets aan te doen is? Staan de mailtjes nog ergens "verstopt" en kan ik ze nog ergens terug vinden? Het gaat trouwens op een pop3 account, en geen IMAP.
Ik hoop dat iemand me advies kan geven, al ben ik bang dat ik alles kwijt ben... alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In weg...

Bericht door Pettic »

Bij het verwijderen, heb je toen ook een vinkje gezet bij [Berichtgegevens verwijderen]?
Overigens bij POP worden de berichten in de Lokale Mappen gezet. Heb je de berichten daar soms ook verwijderd?
Windows; Firefox; Thunderbird
Masja
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 april 2019, 11:41
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In weg...

Bericht door Masja »

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik dacht mijn oude KPN-mail account te "deactiveren" maar toen bleek dat ik al mijn KPN-mail had weggegooid. Alle lokale mappen foetsie. Ik heb idd een vinkje gezien maar ik dacht toch echt dat ik de goede keuze had gemaakt.
Wat kan ik doen om te kijken of het te herstellen is?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In weg...

Bericht door Pettic »

Als je het vinkje niet hebt gezet dan kun je in de profielmap van Thunderbird het account terugvinden. De profielmap vind je het snelst in TB via menu Help>Probleemoplossingsinformatie>Profielmap: [Openen].
Heb je het vinkje wél gezet dan helpt alleen nog een programma zoals Recuva, bij voorkeur een zogenaamd 'portable bestand' op een usb-stick. Zorg wel dat je niets of zo weinig mogelijk op je c-schijf zet en zeker NIET defragmenteren.
Met Recuva zoek je naar een gewiste map met de naam het gewiste account, en zet die gevonden map op een veilige plaats.

Voortaan beter een IMAP-account gebruiken i.p.v. een POP, dan voorkom je dit soort problemen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Masja
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 april 2019, 11:41
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In weg...

Bericht door Masja »

Hoi Pettic, ik heb de map gevonden, en nu?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In weg...

Bericht door Pettic »

Blijkbaar kwamen je berichten dus niet in de Lokale Mappen, maar in de postbus van het zojuist verwijderde adres.
In dat geval maak je een nieuw account aan met exact het zelfde (oude) adres en serverinstellingen.
Open de profielmap die je eerder had gevonden. Als je oude adresmap bijvoorbeeld pop.gmail.com was dan is de nieuw aangemaakte pop-gmail-1.com.
Ga nu naar menu Extra> Accountinstellingen> Serverinstellingen (van het bewuste account) > Berichtenopslag - Lokale Map: [Bladeren].
Kies daar het pad van de oude adresmap. Let goed op de structuur ervan.
Herstart TB en zie of je berichten weer terug zijn.
Windows; Firefox; Thunderbird
Masja
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 april 2019, 11:41
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In weg...

Bericht door Masja »

Hoi, dat kan toch niet werken? Ik heb geen abonnement meer bij de provider van het oude mailadres.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Postvak In weg...

Bericht door Pettic »

Andere oplossing die zeker werkt.
Installeer in TB de extensie ImportExportTools. Na een herstart kun je hiermee aan de slag.
In TB klik je op Lokale Mappen. Vervolgens menu Extra> ImportExportTools> mbox-bestand importeren> [OK]
Je opent dan uit de profielmap de map met het oude account en daaruit het bestand 'Inbox' (zonder extensie).
Dat ziet er dan ongeveer zo uit: <profielnaam>\<Jouw naam>\Mail\pop.gmx.net\Inbox
En kies dan [Openen]. In de Inbox van de Lokale Mappen komt er dan een map bij met de geïmporteerde berichten. Die kun je desgewenst verschuiven naar de Inbox of ze laten staan.
Windows; Firefox; Thunderbird
Masja
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 april 2019, 11:41
    Windows 10 Chrome

Re: Postvak In weg...

Bericht door Masja »

JAAAAA, GELUKT!!!
Dankjewel Pettic! Bedankt voor de oplossing en de duidelijke uitleg; je bent mijn held!
Gesloten