Mailbox vol

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Falu
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 augustus 2005, 21:35
    Windows 10 Firefox

Mailbox vol

Bericht door Falu »

Hallo,

Ik krijg steeds het bericht dat mijn mailbox vol zit of dreigt vol te raken. Wat ik doe is mails verwijderen en dan de prullenbak legen. Werkt allemaal maar eventjes.

Bij accountinstellingen > synchronisatie en opslag kan ik instellen hoe lang ik berichten op de server wil bewaren maar het is me niet duidelijk hoe ik die instellingen zo kan kiezen dat ik belangrijke berichten (in- en uitgaand) toch kan bewaren. Moet ik dan elk bericht in-uitgaand markeren, bijvoorbeeld met een ster en die uitzonderen om te verwijderen?

Kortom, heeft iemand praktische tips voor het instellen van Thunderbird?

Mvg, Leo
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mailbox vol

Bericht door Pettic »

Wat sowieso kan helpen om de mappen te comprimeren, zie menu Bestand. Gebruik je IMAP of POP?
Als je berichten lange tijd wil bewaren en voorkomen dat de postbus vol raakt kun je ze verslepen naar de Lokale Mappen. Deze zijn dan alleen op die bewuste pc beschikbaar.
Een andere oplossing is overstappen naar een e-maildienst met veel meer opslag, denk aan Gmail, Outlook.com of GMX.com.
Windows; Firefox; Thunderbird
Falu
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 augustus 2005, 21:35
    Windows 10 Chrome

Re: Mailbox vol

Bericht door Falu »

Dank Pettic voor je snelle reactie.

Ik gebruik IMAP.

Opslaan op een andere plaats, bijvoorbeeld een map op het bureaublad, is niet mogelijk?

Eens goed opschonen is nu waarschijnlijk het meest praktisch?

Mvg, Leo
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: ailbox vol

Bericht door Pettic »

Je kunt ze inderdaad exporteren, maar waarom niet verplaatsen in Thunderbird naar de Lokale Mappen? Dan heb je direct toegang tot die berichten en nemen ze geen plaats in je IMAP-account. Zo gepiept!
Windows; Firefox; Thunderbird
Falu
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 augustus 2005, 21:35
    Windows 10 Chrome

Re: Mailbox vol

Bericht door Falu »

Ga dat doen. Dank voor je snelle hulp.

Mvg, Leo
Falu
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 augustus 2005, 21:35
    Windows 10 Chrome

Re: ailbox vol

Bericht door Falu »

Toch nog een vraag.

Waar blijven die mails dan?

Zijn ze dan alleen maar van de server af, maar staan nog wel gewoon in Inkomend of Archief of waar ze dan ook staan?

Mvg, Leo
Falu
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 augustus 2005, 21:35
    Windows 10 Chrome

Re: ailbox vol

Bericht door Falu »

Gevonden>

Bedankt nogmaals, Leo
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: mailbox vol

Bericht door Pettic »

Nadat je hebt versleept (niet gekopieerd) naar de Lokale Mappen (LM) in Thunderbird (TB) staan ze via TB opgeslagen op je computer en zijn ze dus weg van de server en ook weg van het Postvak In van het bewuste account en nemen dus geen ruimte meer in op de server.

Denk er ook aan dat de Verzonden Berichten ook ruimte innemen, dus als je die niet meer nodig hebt kun je die verwijderen of verplaatsen naar de LM.
In LM kun je gewoon mappen aanmaken en daar de berichten in onderverdelen zoals je dat zelf wilt.
Via de Accountinstellingen van een account kun je instellen dat bij het afsluiten van TB de prullenbak wordt geleegd.

Tip: met de extensie ImportExportTools kun je eenvoudig een hoop berichten naar je pc exporteren (of importeren).
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie