imap en google

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Ik had afgelopen jaar toen ik met een ander gmail programma ook contact met Menno gehad,helaas ,denk dat ik het maar bij imap houd ,nog bedankt voor je reacties
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: imap en google

Bericht door Pettic »

Heb je al gedacht aan de mogelijkheid om vanuit Gmail de berichten daar automatisch te laten doosturen naar je Caiway-account? Dan laat je Gmail zelf die berichten daar verwijderen na het doorsturen.
In dat geval is het zelfs niet nodig om in TB een Gmail-account te maken.
Bijlagen
gmail doorsturen.png
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Dat is een goede,niet aan gedacht,ga ik over nadenken
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Heb een filter aangemaakt,alleen gmail is onverbiddelijk,en maakt toch nog een kopie in belangrijk-
Is op zich al een verbetering,alleen ik laat de mail naar mijn caiway mailadres sturen,en dan moet de mail verwijderd worden,maar gmail stuurt deze naar mijn gmail adres.
Hoe krijg ik het voor elkaar :fflol: :fflol:
Wel kreeg ik de volgende melding
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: imap en google

Bericht door Pettic »

Het is me niet duidelijk wat voor filter je hebt aangemaakt en waar dat voor dient.
Als je in Gmail de berichten laat doorsturen naar Caiway zoals ik eerder heb aangegeven kun je het Gmail-account in TB verwijderen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Was foutje van mij merkte ik,had de poort op 995 staan,moest 993 zijn.
Maar ik had mijn caiway mailadres ingegeven,maar TB stuurde alles door naar een map waar mijn gmail account in stond,ik stop er even mee,kijk over een paar weken verder,wordt mij even teveel
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: imap en google

Bericht door Pettic »

Even een samenvatting wat je zou kunnen doen.
1. In Thunderbird verplaats je alle berichten die in eventuele Gmail-mappen staan naar de Lokale Mappen.
2. In Gmail (internet) geef je bij de instellingen van "Doorsturen en POP/IMAP" bij "Doorsturen" je Caiway-adres op en [Gmail-kopie verwijderen].
3. In Thunderbird verwijder je nu het hele Gmail-account, via Accountinstellingen> Accountacties> Account verwijderen. Laat daar [Berichtgegevens verwijderen] leeg [ ], altijd handig voor later. Je hebt nu alleen nog maar 1 account in Thunderbird staan: Caiway.
4. In Thunderbird ga je naar de accountinstellingen en klik je bij het Caiway-adres bij "Serverinstellingen" aan de rechterkant bij Berichtenopslag op [Geavanceerd...].
5. Daar kies je voor (o) Postvak IN van een andere account: [Lokale mappen].
6. Klaar.
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Ik ga een weekend weg,ga het maandag proberen,klinkt goed,en als ik naar een andere provider ga,kan ik hetzelfde weer doen.
bedankt voor het meedenken.
Nog een prettig weekend
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Dat werkt,nu uiteraard nog een vraag,nu wil ik vanuit TB een mail verzenden wil ik dat met mijn gamail account doen,maar in de van lijst staat alleen Caiway, hoe kan ik dat doen?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: imap en google

Bericht door Pettic »

Tja, omdat je Gmail-account niet meer beschikbaar is gaat dat niet zonder meer lukken.
Maar ..., er is een omweg via de Identiteiten. Hoe? Nou zo.
1. In Thunderbird naar Accountinstellingen.
2. Onderaan de lijst met accounts staat "Uitgaande server (SMTP)". Kijk of de server van Gmail er tussen staat.
2a. Zo niet, maak deze aan door op die regel te klikken. Aan de rechterkant kies je [Toevoegen] en vul je de gegevens van Gmail in:
2b. "Beschrijving" die vul je zelf in bijvoorbeeld Gmail.
2c. "Servernaam" smtp.gmail.com
2d. "Poort" 465
2e. "Verbindingsbeveiliging" SSL/TLS
2f. "Authenticatie" Oauth2
2g. "Gebruikersnaam" je Gmail-adres.
2h. [OK]
3. Ga op de Caiway-naam staan en aan de rechterkant klik je op [Identiteiten beheren]
4. Maak een nieuwe identiteit aan [Toevoegen]
5. Je eigen naam, je Gmail-adres en kies voor de uitgaande server die van Gmail.
6. [OK] en [Sluiten].
7. Maak vanuit je Caiway-account een nieuw testbericht aan naar je Caiway-adres en kies bij [Van] voor je Gmail-adres!
8. Vul de rest in en druk op [Verzenden] en beantwoord desgewenst met je Gmail-wachtwoord.
9. Misschien krijg je nu een scherm van Gmail om je naam en wachtwoord daarvan in te vullen ter verificatie.
10. Daarna is de klus geklaard.

Op deze manier verstuur je via Gmail en ontvang je via Caiway.
Laatst gewijzigd door Pettic op 11 januari 2020, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows; Firefox; Thunderbird
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: imap en google

Bericht door Bakstenen »

Bedankt weer
Gesloten