Geen pop-up melding van nieuwe mail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
marcel22
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 mei 2020, 13:56
    Windows 10 Firefox

Geen pop-up melding van nieuwe mail

Bericht door marcel22 »

Beste allemaal,

Wanneer er een mail binnenkomt dan komt er netjes rechtsonderin een waarschuwing (pop-up) met de melding dat er een mail binnenkomt.
Wanneer ik deze mail bekijk lees dan komt er bij de volgende mail weer een popup-melding.
Echter wanneer ik alleen zie dat deze binnenkomt en verder niet naar de mail kijk dan komt er bij de volgende mail geen popup melding. Het kan soms zijn dat ik na een uur 4 mails heb waarvan ik niet heb gezien dat die (via een pop-up) zijn binnengekomen.

Wanneer ik deze mail weer lees enz dan komt de eerste volgende wel weer met een melding.
Wanneer ik deze niet zou lezen dan krijg ik bij de volgende weer geen melding.

Dit is eigenlijk al heel lang zo.Volgens mij is het ooit wel goed gegaan.
In mijn zakelijke Outlook bijvoorbeeld krijg ik bij elke aparte mail wel een melding.

Ik gebruik nu mijn mobiel als ‘melder’ van een nieuwe mail.

Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost zou kunnen worden, zodat bij elke nieuwe mail een popup verschijnt.

Dank alvast.
Marcel Kamsteeg
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Geen pop-up melding van nieuwe mail

Bericht door Pettic »

Ik zou daar niet op vertrouwen. Mijn advies is, installeer (gratis) Pop Peeper en je ontvangt voor elk bericht een melding ook als TB niet gestart is.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Geen pop-up melding van nieuwe mail

Bericht door nirwana »

Marcel,

Je zou kunnen kijken of de Thunderbird-extensie Mailbox-Alert beter werkt voor jou dan het standaard-gedrag van Thunderbird. Zie ook https://tjeb.nl/Projects/Mailbox_Alert/Manual/ voor de mogelijkheden van deze uitbreiding op Thunderbird.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
marcel22
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 mei 2020, 13:56
    Windows 10 Firefox

Re: Geen pop-up melding van nieuwe mail

Bericht door marcel22 »

Dank voor beider reacties.
Vooralsnog heb ik de Thunderbird-extensie Mailbox-Alert geïnstalleerd en voldoet voldoende.
Ik ga ook nog Pop Peeper proberen. Lijkt me ook een handige.

Dank voor de reactie en probleem is opgelost.
Marcel Kamsteeg
Gesloten