na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Donna
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 december 2020, 19:04
    Windows 10 Firefox

na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door Donna »

ik krijg geen email meer binnen na de update 78.5.2, geen foutmelding, niets.

Ik haalde altijd email binnen via pop3, drie emailaccounts, geen van alle werkt..
Ik heb Thunderbird gedeïnstalleerd, daarna opnieuw geïnstalleerd en het programma laadde alle oude gegevens en haalde weer geen mail op.
Dus weer gedeïnstalleerd, mappen geleegd en nu heb ik een "schone "Thunderbird, maar ik kan nu de emailadressen er niet inkrijgen.
Ik krijg de melding: Aanmelding bij de server is niet mogelijk, waarschijnlijk onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord ...

Thunderbird vindt de juiste gegevens, die ik ook op een andere computer heb staan, heeft iemand enig idee wat of er aan de hand kan zijn? Met andere woorden, wat is er in de versies veranderd, dat dit kan veroorzaken ???
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door Pettic »

Vanwege het eerste probleem, stond TB soms Offline? Zie menu Bestand> Offline> Offline werken (aan of uit).
Naast de juiste gebruikersnaam en wachtwoord dien je ook de juiste servernaam, poort en beveiliging in te stellen bij de serverinstellingen.
Ik adviseer om toch IMAP te gebruiken i.p.v. POP om verlies van berichten te voorkomen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Donna
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 december 2020, 19:04
    Windows 10 Chrome

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door Donna »

Dank Pettic voor de reactie. TB staat/stond niet offline......alle serverinstellingen zijn gecontroleerd en exact gelijk aan een andere computer, die nog wel mail kan ophalen , maar de vorige versie van TB nog heeft.... ik heb ook geprobeerd op basis van Imap de email te downloaden... lukt ook niet!
Ik krijg in elke setting rechts in TB de melding: verbonden met pop.provider en verder gebeurt er niets....
taxikemperman
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 juli 2013, 7:58
    Windows 10 Firefox

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door taxikemperman »

Hoi Donna,
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ook bij mij komen op al mij e-mailaccounts geen e-mails meer binnen.
Ik kan wel verzenden
IMAP is voor mij geen optie, omdat ik al mijn e-mail op mijn telefoon direct verwijder na lezen en de e-mails op mijn computer moeten blijven staan zodat ik kan terugzoeken
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door nirwana »

Donna en TaxiKemperman,

Bij welke providers staan deze POP-accounts?

Als het bijvoorbeeld een en dezelfde provider betreft, dan zou je kunnen denken dat zij misschien de POP3-instellingen hebben gewijzigd.
Of dat er sprake is van een storing.

Als we de provider(s) weten, dan kunnen andere forum-leden - die mogelijk dezelfde provider(s) hebben - ook gericht helpen en aangeven of het bij hen nog wel goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
taxikemperman
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 juli 2013, 7:58
    Windows 10 Firefox

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door taxikemperman »

Deze e-mail accounts werken niet meer en hebben het altijd goed gedaan:
1) pop.mail.com
2) pop.gmail.com
3) antagonist.nl
4) server72.hosting2go.nl
5) server23.hosting2go.nl
6) pop.ziggo.nl

Deze doet het als enige wel
pop3.zonnet.nl
Donna
Berichten: 4
Lid geworden op: 2 december 2020, 19:04
    Windows 10 Chrome

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door Donna »

Bij mij is het probleem opgelost.. net zolang blijven zoeken totdat het is opgelost, in mijn geval een vinkje weghalen bij mijn virusprogramma..
taxikemperman
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 juli 2013, 7:58
    Windows 10 Firefox

Re: na update thunderbird kan ik geen email meer ontvangen

Bericht door taxikemperman »

@Donna. Bedankt.
Bij mij was waarschijnlijk Eset beveiliging inderdaad de boosdoener.
Gesloten