Feed validator

Wat je maar kwijt wil over RSS (een afkorting die staat voor RDF Site Summary en waarmee in een standaard XML-formaat de laatst toegevoegde berichten op een site aan andere sites doorgegeven kunnen worden) of over OPML (Outline Processor Markup Language, een standaard die ervoor zorgt dat je gemakkelijk RSS-feeds kunt importeren waardoor het maken van favoriete RSS-lijsten een kwestie van een paar klikken is). Ook de opkomende Atom-standaard hoort hier natuurlijk bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Feed validator

Bericht door vulture »

Ik publiceer mijn website sinds gisteren ook in XML. Nu kan ik via mijn statistieken op <a href="http://www.feedburner.com/">Feedburner</a> zien dat en bezoekers zijn die de url toevoegen aan de <a href="http://feedvalidator.org/check.cgi?url= ... lidator</a>
Dat heb ik uiteraard ook eerst zelf gedaan om te controleren of het allemaal goed is. Maar waarom doen bezoekers dat? Wat is hiervoor de reden.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Net als een webpagina, moet ook een feed aan enkele basisvereisten voldoen. Met die feedvalidator kan je controleren of er fouten in je feed zitten. Sommige programma's maken van de minste fout in een feed een probleem, waardoor je de feed niet te zien krijgt.

Een gok: misschien zat er ooit eens een fout in je feed, waardoor hij niet goed weergegeven werd in iemands feedreader. En om zeker te zijn, heeft die persoon je feed gecontroleerd...

Niets mis mee dus. ;-)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Niets mis mee dus.
Dat dacht ik ook niet.
Als ik xml pagina toevoeg dan haal ik hem nooit door de feedvalidator. Ik zal ze eens allemaal uitproberen!
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie