Ontwikkeling K-Meleon

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

roel schreef:Nu ik eindelijk maar eens een nieuwe pc heb aangeschaft is dat iets minder belangrijk geworden, maar voor mensen met een wat oudere pc die niet een half uur op ladende applicaties willen wachten is het toch prettig dat ze een 'moderne' browser kunnen draaien.
Wat dat betreft voorziet K-Meleon wel degelijk in een behoefte en is het maar goed dat de ontwikkeling van K-Meleon, ook nu Firebird erbij is gekomen, gewoon wordt voortgezet.

Aan de andere kant vind ik het ook goed dat K-Meleon wel XUL ondersteunt. Daardoor zijn diverse Mozilla-extensies ook bruikbaar in K-Meleon (hoewel soms standaard wat minder goed geintegreerd). XUL wordt ook nog wel eens als bloat (= teveel van het goede) aangeduid, maar mede dankzij het gebruik van XUL en Javascript zijn Mozilla-gebaseerde browsers erg goed aanpasbaar geworden. En dat is toch ook zeker van belang. Dan heb ik het er wel voor over dat het laden door het gebruik van XUL iets langer duurt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Fast Sjonny
    unknown unknown

KM snel sneller snelst...

Bericht door Fast Sjonny »

Ik werk zelf met een P4 3Ghz, 1mb ram, en KM is al sinds een aantal maanden mijn standaard browser. Firebird (inmiddels Firefox) kon mij niet bekoren, zeker niet meer nadat ik de flexibiliteit van KM ontdekt had.
De browser is volledig naar je hand te zetten, de menu's kan je aanpassen, je kunt macro's toevoegen etc...
Wat betreft de snelheid, als je de instellingen van de speedsettingspagina http://kmeleon.sourceforge.net/wiki/ind ... =PageSpeed in je prefs.js file had gezet dan had je wel degelijk verschil gemerkt met Firebird.
KM is op dit moment gewoon een van DE snelste browsers beschikbaar...
Een hoop mensen hebben echter geen zin om al die dingen uit te zoeken, willen gewoon een install-and-work programma zonder eventuele installatieproblemen, plug-ins die geinstalleerd moeten worden etc... Tja, en dan denk ik dat KM voor een aantal mensen helaas toch afvalt. Ze weten niet wat ze missen....

Groet,
Jan.
Gebruikersavatar
fruitcake
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 maart 2004, 20:12
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door fruitcake »

Ik sluit me aan bij Roel, om er aan toe te voegen dat het verschil in snelheid tussen K-meleon en andere browsers echt merkbaar groot is als je een dial-up verbinding hebt !!
Een andere reden waarom ik K-Meleon gebruik, is omdat je al je browserknoppen, menu's, adresbalk, throbber enz. in 1 balkje kan stoppen dat net zo hoog is als de titelbalk. Op die manier heb je een heel discrete browser en wordt iedere website optimaal in beeld gebracht.....en daarom moet ik ook zo kotsen van die Opera browser, BTW :wink:
Gebruikersavatar
U Black Emperor
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 oktober 2003, 16:42
Locatie: Silent Hill
    unknown unknown

Bericht door U Black Emperor »

klein vraagje over kmeleon
weet iemand of er binnenkort een nieuwe versie uitkomt
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb ergens wel eens gelezen dat er een nieuwe K-meleon versie uit zou komen gebaseerd op Moz 1.7, maar ik weet of dat nog steeds geldt.

In dit forum kun je denk ik wel meer vinden en dan specifiek dit topic
Gebruikersavatar
U Black Emperor
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 oktober 2003, 16:42
Locatie: Silent Hill
    unknown unknown

Bericht door U Black Emperor »

Dank U

zal dat eens bestuderen :D
Lift Ur Skinny Fists Like Antennas 2 Heaven
Plaats reactie