Mijn FF gebruik is van 90% naar 10% gezakt.

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Mijn FF gebruik is van 90% naar 10% gezakt.

Bericht door JimB »

Ik heb FF nu ongeveer meer dan 5 maanden gebruikt en heb er iets met meegemaakt dat ik nog nooit met IE of OPERA heb meegemaakt.
M.a.w. ik gebruik nu EB en IE en zal daar nog OPERA aan toevoegen; mijn liefde voor FF is in elk geval over en ik ga er veel voorzichtiger mee omspringen dan voorheen.
Indien er toevallig iemand geinteresserd is waarom zal ik dat uitleggen in de hoofdrubriek Firefox bovenaan. Een ex-fan die nu wel beter weet.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Nou, leg eens uit want ik ben toch wel zeer benieuwd wat er is gebeurt dan! :(
Trouwens, welke browser bedoel je met EB?
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Bedankt voor de interesse. Ik zal vanavond of morgen hierop doorgaan zoals beloofd in dezelfde hoofdrubriek Mozilla Producten > Mozilla Firefox. De EB staat voor Enigma Browser (www.suttondesigns.com) die de IE "engine" heeft maar VEEL uitgebreider is dan IE en FF. Ik kan je al wel verklappen dat mijn prolemen met FF stilaan gegroeid zijn en hoogstwaarschijnlijk te wijten waren aan de vele "extensies" daar waar die EnigmaBrowser geen extensies nodig heeft want hij heeft reeds enorm veel standard.
Mijn negatieve ervaringen met FF, alhoewel ik hem blijf gebruiken, maar minder; leg ik dan later uit; misschien kan iemand me dan helpen om in de toekomst bepaalde zaken te vermijden.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

JimB schreef:Ik kan je al wel verklappen dat mijn prolemen met FF stilaan gegroeid zijn en hoogstwaarschijnlijk te wijten waren aan de vele "extensies" daar waar die EnigmaBrowser geen extensies nodig heeft want hij heeft reeds enorm veel standard.
Het is maar net hoe je er tegen aankijkt. Zo vind ik het juist de kracht van Firefox dat deze naar eigen wens is uit te breiden in plaats van dat deze al standaard vol zit met allerlei functies die ik waarschijnlijk toch niet gebruik.
JimB schreef:Mijn negatieve ervaringen met FF, alhoewel ik hem blijf gebruiken, maar minder; leg ik dan later uit; misschien kan iemand me dan helpen om in de toekomst bepaalde zaken te vermijden.
Goed, dat gaan we dan zeker proberen!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JimB schreef:De EB staat voor Enigma Browser (www.suttondesigns.com) die de IE "engine" heeft maar VEEL uitgebreider is dan IE en FF.
Dus terug naar de wereld van:
- beveiligingspatches
- ActiveX en VBScript (vriendelijk voor spyware)
- doorzichtige PNG-afbeeldingen ? Nooit van gehoord...
- "This website has _not_ been designed, but at least works with IE"
- "Sorry, this website uses web standards, which your browser obviously does not support"
Sorry, maar ik benijd je niet echt.

Ik zeg echt niet dat Mozilla alles is, maar ik ben er in elk geval erg blij mee en er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een andere browser te gaan gebruiken.
Sterker nog, ik ben nu een Linux-distributie aan het downloaden en er is gelukkig nog geen IE-versie voor Linux.

Maar iedereen is gelukkig vrij om het besturingssysteem en de browser te kiezen die hem/haar het beste bevallen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Van hun eigen site:
Average Customer Rating: 4.0 / 5.0
:lol: zo lust ik er nog wel een paar :D

En ook lachen is
Best of all it is 100% Free - No Adware, No Popups, No Spyware - just one great browser for you to enjoy
Hij maakt gebruik van de IE engine zei je? Dan zie ik niet in hoe ze deze claim waar kunnen maken.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:
Best of all it is 100% Free - No Adware, No Popups, No Spyware - just one great browser for you to enjoy
Alleen de "100% Free" wordt al lastig (even afgezien van de andere claims), want je hebt er wel IE voor nodig. En IE krijg je pas gratis bij aanschaf van een Windows-besturingssysteem. Dan is het voor dit programma maar goed dat zoveel mensen dat al aanschaffen als ze een nieuwe PC kopen.

Maar zoals ik al aangaf: iedereen kan tegenwoordig de browser kiezen die het beste bij hem/haar past. Voorheen waren er nog weinig alternatieven, maar met de huidige versies van Mozilla en Firefox wordt er tenminste keuze geboden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

sc00zy schreef:
JimB schreef:Ik kan je al wel verklappen dat mijn prolemen met FF stilaan gegroeid zijn en hoogstwaarschijnlijk te wijten waren aan de vele "extensies" daar waar die EnigmaBrowser geen extensies nodig heeft want hij heeft reeds enorm veel standard.
Zo vind ik het juist de kracht van Firefox dat deze naar eigen wens is uit te breiden in plaats van dat deze al standaard vol zit met allerlei functies die ik waarschijnlijk toch niet gebruik.
100% mee akkoord (de reden waarom ik ook destijds naar FF overgestapt ben)
JimB schreef:Mijn negatieve ervaringen met FF, alhoewel ik hem blijf gebruiken, maar minder; leg ik dan later uit; misschien kan iemand me dan helpen om in de toekomst bepaalde zaken te vermijden.
Goed, dat gaan we dan zeker proberen!
Sorry, nog geen tijd gehad maar ga er een dezer dagen eens mee beginnen. Ik moet nl. een juiste chronologie van de voorbije problemen terug weten samen te stellen. Al is het maar om een herhaling te vermijden wanneer ik FF terug meer ga gebruiken; wat er dik inzit omdat ik toch voorstander ben van een "gepersonaliseerde browser" Ondertussen werkt mijn FF terug goed maar denk ik wel 2x na vooraleer ik er een nieuwe extensie bijzet (die het smurfen juist zo eenvoudig maakten).
Plaats reactie