Ik moet zeggen dat ik dit een heel mooi initiatief vind. Inderdaad mag de site er best wat meer uitspringen en met een logo zoals jij het nu hebt ontworpen maken we een sprong voorwaarts.
Wat mogelijk nog aan dit logo verbeterd kan worden is het onderscheid tussen beide stukken. Nu heb je links het lizard-logo en rechts de sitenaam. Ik zou graag zien dat beiden meer 1 geheel zouden vormen.
Eerst heb ik zelf getracht om het donkergrijze ook donkerrood te maken. Maar daarover was ik nog niet geheel te spreken.

Het wordt in mijn voorbeeld allemaal wat minder mooi afgerond, aangezien er nog stukjes grijs in zitten die niet direct zijn meegekleurd. Maar daarnaast vind ik ook dat de lizard er minder goed uitkomt.
Dus zou ik graag zien hoe het eruit ziet als je de border om de lizard verwijdert en de lizard ook rood maakt. De achtergrond van de lizard kan dan mogelijk wit gemaakt worden en dan ben ik heel benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
Dan zou je zoiets krijgen:
Zou je vervolgens het lizard-gedeelte even groot maken als het rechtergedeelte, dan heb je die borders weggewerkt en kon je wel eens een heel mooi geheel krijgen.
Dan kom je uit op
Maar dan zie je ook dat ik de lizard niet goed heb ingekleurd. Datgene wat voorheen nog niet opviel, gaat dan opeens wel opvallen en wordt een stuk hoekiger. Wel geeft het volgens mij aan welke kant ik op zit te denken.
Ik hoop daarom dat je jouw versie van het logo (zeg maar: het origineel) eens in die richting wilt proberen om te zetten. En als je nog een andere goede ingeving krijgt, stel dat dan vooral eens voor.
Dan kon er wel eens een heel mooi nieuw logo voor MozBrowser uitkomen.
Alvast bedankt,
Martijn