Mozilla suite 1.7 ook in nederlands?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Mozilla-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gasje
    unknown unknown

Mozilla suite 1.7 ook in nederlands?

Bericht door Gasje »

Dag allemaal,

Ik gebruik Mozilla suite 1.7b op een imac G4, 880 mhz, 'fletskrien'. Is er al een nederlandse versie voor? Of enkel voor de 1.6? Als ik dan de nederlandse 1.6 bijvoorbeeld zou upgraden naar 1.7, verandert hij dan weer naar engels?

Ten tweede:
Als ik 1.7b rechtstreeks installeerde, dan crashte mozilla zo gauw ik mijn e-mail account had aangemaakt. Dit deed ie niet als ik eerst 1.6 installeerde (engelse versie dus) en dan upgrade naar 1.7b. Iemand?

Opvallend vind ik dat er in de FAQ's veel uitgebreider ingegaan wordt op de pc, en dat de maccers het maar moeten uitzoeken. How come? Of zijn daar andere sites voor of zo?

Alvast bedankt voor evt. reacties...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla suite 1.7 ook in nederlands?

Bericht door Gert-Paul »

Gasje schreef: Ik gebruik Mozilla suite 1.7b op een imac G4, 880 mhz, 'fletskrien'. Is er al een nederlandse versie voor? Of enkel voor de 1.6? Als ik dan de nederlandse 1.6 bijvoorbeeld zou upgraden naar 1.7, verandert hij dan weer naar engels?
Op http://www.mozillanl.mozdev.org kun je de Nederlandse versie van Mozilla/Firefox vinden en daar staat volgensmij alleen nog 1.6 bij. Nog ff wachten dus.
Gebruik zelf Firefox dus het geen ervaring met het upgraden in Mozilla, maar al zo het kunnen dan zal de vertaling niet altijd toereikend zijn. Er zijn natuurlijk opties bijgekomen etc.
Ten tweede:
Als ik 1.7b rechtstreeks installeerde, dan crashte mozilla zo gauw ik mijn e-mail account had aangemaakt. Dit deed ie niet als ik eerst 1.6 installeerde (engelse versie dus) en dan upgrade naar 1.7b. Iemand?
1.7b blijft beta, misschien was het een bug die in rc1 verholpen is? Kan zijn dat het een corrupt bestand was en het kan zijn dat dat in 1.6 nog goed was.
Opvallend vind ik dat er in de FAQ's veel uitgebreider ingegaan wordt op de pc, en dat de maccers het maar moeten uitzoeken. How come? Of zijn daar andere sites voor of zo?
Het is zo dat er veel meer mensen die een PC gebruiken, dus daar wordt vaak de meeste aandacht aan besteedt. Ik ken trouwens geen mac sites over mozilla, maar ik verwacht dat de meeste opties toch hetzelfde zullen zijn en dat je die faq's wel kunt gebruiken. Of vergis ik me?
Gasje
    unknown unknown

Bericht door Gasje »

Dag Gert Paul,

De FAQ's vind ik voor mac vaak echt te sumier. Het houdt een beetje op met hoe je mozilla moet installeren en upgraden. en met veel zoeken en vergelijken kom je wel achter meer dingetjes, maar vaak kom ik er gewoon niet uit. Helaas...:?

Overigens, als ik mozilla nederlands wil downloaden? Kan dat enkel kant en klaar voor de pc? En moet je voor de mac een engelse download doen, (dmg) om vervolgens een 'language-pakket' te downloaden en erbij te installeren? Of is die download van 1.6 op de nederlandstalige site ook voor de mac? Vanwege het .xpi bestand nl...

thnx
'MacDeus'
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgensmij kun je gewoon de mac versie downloaden van mozilla.org en dan het nederlandse language pack installeren. Die XPI zou op alle mozilla versies op verschillende platformen moeten werken (die overeenkomt met de versie die je download).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla suite 1.7 ook in nederlands?

Bericht door nirwana »

Gasje schreef:Opvallend vind ik dat er in de FAQ's veel uitgebreider ingegaan wordt op de pc, en dat de maccers het maar moeten uitzoeken. How come? Of zijn daar andere sites voor of zo?
Volgens mij zijn er ook wat meer PC-gebruikers dan mensen met een Apple-computer, dus ik denk dat dat daaruit op zich wel te verklaren is.

Ook is er Camino, een speciale Mozilla-versie voor MacOS:
http://www.mozilla.org/projects/camino/

Daarnaast wordt er ook aan MacOS wel aandacht besteed, bijvoorbeeld met het Pinstripe-thema: http://kmgerich.com/pinstripe/
En een screenshot van Thunderbird: http://kmgerich.com/archive/images/thun ... ogress.png

Overigens zijn op MozBrowser alle besturingssystemen welkom. Zelf gebruik ik Mozilla onder Windows, maar er komen hier ook voldoende mensen die Mozilla onder Linux gebruiken.
Voor MacOS willen we ook best wat meer informatie plaatsen, alleen beschik ik zelf niet over een Apple-computer. Wat we aan Apple-Mozilla-nieuws tegenkomen dat vermelden we, maar we kunnen er dus zelf weinig mee uitproberen.

Daarom bij deze een oproep aan iedereen met een Apple-computer die graag Mozilla zou gebruiken om aan te geven wat daar de specifieke problemen zijn. Het MozBrowser-team mag wat dat betreft best uitgebreid worden met een Mac-gebruiker. Dat lijkt mij een welkome toevoeging.

Als er voldoende animo voor is, dan kunnen we hier een speciaal forum voor Mozilla-gebruik op de Apple maken. Ook kun je goed terecht op de forums van MacFreak, want daar surfen ook de nodige Firefox-gebruikers rond.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie