Thunderbird NL-vertaling v1.0.6

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
pdedecker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 juli 2005, 7:35
    unknown unknown

Thunderbird NL-vertaling v1.0.6

Bericht door pdedecker »

Hallo,

Ik weet maar sinds vanmorgen dat er een Nederlandse vertaling bestaat van Thunderbird v1.0.6 door de website ThunderbirdNL. Nu zijn jullie misschien verbaasd waarom ik dit nu pas weet, omdat ik al eerder met Thunderbird NL v1.0.2 gewerkt heb. Wel, op de downloadpagina van Thunderbird staat dat de recenste versie van Thunderbird NL de v1.0.2 is en niet de v1.0.6. Dit is een grote fout en brengt de mensen in verwarring. Kunnen jullie (=ThunderbirdNL Team) dit laten verbeteren door Mozilla? (ik neem aan dat jullie contacten hebben bij Mozilla) Dit zou a) een hele hoop mensen in het vervolg heel wat zoekwerk naar de Nederlandse versie besparen b) vermijden dat iedereen zich moet tevredenstellen met de Engelse v1.0.6 terwijl er een Nederlandse v1.0.6 is.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het probleem ligt in dit geval niet bij Thunderbird-NL, maar bij de manier waarop vertalingen voor Thunderbird momenteel afgewerkt moeten worden. Voordat een Thunderbird-versie namelijk op mozilla.org mag verschijnen moet deze goed getest zijn door de Mozilla Foundation. Ze willen geen versies aanbieden die niet goed werken, maar wel het label Mozilla dragen.

Het is namelijk zo dat voor Thunderbird 1.0.x de vertalers zelf moeten zorgen voor alle pakketten en daar kan dus wat misgaan. Voor Firefox 1.0.x en ook vanaf Thunderbird 1.5 worden de pakketten door Mozilla zelf gebouwd en is het testen en doorgeven dat alles werkt genoeg.

Je moet dus nog even wachten en dan zal TB 1.0.6, waarschijnlijk tegelijkertijd met veel andere talen, ook vanaf mozilla(-europe).org te downloaden zijn.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het lijkt erop dat er heel veel versies zitten tussen Thunderbird 1.0.2 en Thunderbird 1.0.6, maar in feite is 1.0.6 de directe opvolger van 1.0.2. Het lijkt dus dat de site lang achter loopt, maar dat is zeker niet het geval. Thunderbird is van 1.0.2 naar 1.0.5 gesprongen (om het gelijk te trekken met de Firefox-nummering). Aan de 1.0.5-versie mankeerde nog iets en daardoor is snel daarna 1.0.6 uitgekomen. Die is nu net beschikbaar/getest en dus zullen in de komende alle websites wel daarmee worden bijgewerkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie