Landelijke gebruikersactie [animo?]

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Electronical schreef:
KingOfDos schreef:Ik ben nog een paar dingen aan het uitwerken, ik ga alle computerwinkels in de stad opzoeken en vragen of ik daar posters mag ophangen. Denk aan de Dynabyte, MyCom, Dixons, Vobis, de wat kleinere (lokale) computerwinkels, etc.
Dat is idd ook niet eens zo'n stom idee. Hier in Eindhoven zitten ook een aantal (vrij drukke) zaken (Paradigit, etc.). In dat soort zaken werkt het misschien wel beter om awareness te scheppen.
Nu ga je zelf op zoek naar plaatsen waar je Firefox-posters zou kunnen plaatsen (waarmee helemaal niets mis is), maar wat te denken van het plaatsen van een oproep en daarop mensen te laten reageren. Zoiets kost niets en wie weet bereik je daarmee een groot publiek. Dat kunnen mensen zijn die een poster voor hun raam willen hangen (dat mag altijd), maar wie weet trek je ook de aandacht van mensen die het ergens op een school of op hun werk kunnen ophangen (ofzoiets).

Je kunt het zelfs zo doen dat je ergens op een website (bijv via SteunFirefox) een PDF-bestand met de poster publiceert en dat men dat dan zelf kan afdrukken. Dan heb je er zelf het minste omkijken naar en toch kun je er potentieel een breed publiek mee bereiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

nirwana schreef:Nu ga je zelf op zoek naar plaatsen waar je Firefox-posters zou kunnen plaatsen (waarmee helemaal niets mis is), maar wat te denken van het plaatsen van een oproep en daarop mensen te laten reageren. Zoiets kost niets en wie weet bereik je daarmee een groot publiek. Dat kunnen mensen zijn die een poster voor hun raam willen hangen (dat mag altijd), maar wie weet trek je ook de aandacht van mensen die het ergens op een school of op hun werk kunnen ophangen (ofzoiets).

Je kunt het zelfs zo doen dat je ergens op een website (bijv via SteunFirefox) een PDF-bestand met de poster publiceert en dat men dat dan zelf kan afdrukken. Dan heb je er zelf het minste omkijken naar en toch kun je er potentieel een breed publiek mee bereiken.
Ik denk inderdaad dat een poster op school (of in de bilbiotheek wellicht?) meer opvalt dan een poster op een publieke plakplaats.

Daarbij komt dat de posters minder snel weg worden gehaald. Denk er wel aan om altijd even toestemming te vragen op school/werk, anders wordt deze alsnog zonder pardon weggehaald.

Het is dan alsnog mogelijk om kleurenposters te laten drukken, aangezien ze op deze manier langer zullen blijven hangen. Wellicht is het ook een idee om wat FireMonger cd's erbij te leggen (of aan collega's/vrienden te geven).

Ik kan in ieder geval eens kijken wat bij mij op school (Fontys Eindhoven) de mogelijkheden zijn. Het lijkt me dat er wel iets te regelen is.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Je kunt het zelfs zo doen dat je ergens op een website (bijv via SteunFirefox) een PDF-bestand met de poster publiceert en dat men dat dan zelf kan afdrukken.
Hier zijn we nu mee bezig. We willen een variant op het definitieve ontwerp voor de advertentie op de site zetten. Hier staan dan de namen van donateurs en de logo's van bedrijven niet op. :wink:
Administrateur Steun Firefox
KingOfDos
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 januari 2006, 9:30
Locatie: Den Bosch
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KingOfDos »

Erik schreef:
nirwana schreef:[knip]
Het is dan alsnog mogelijk om kleurenposters te laten drukken, aangezien ze op deze manier langer zullen blijven hangen. Wellicht is het ook een idee om wat FireMonger cd's erbij te leggen (of aan collega's/vrienden te geven).
[knip]
Goed idee om er FireMonger CD's bij te leggen! Eigenlijk zouden we dan wel echt gedrukte CD's nodig hebben, echter denk ik dat zoiets niet goedkoop is om te realiseren. Maargoed ik zal eens een prijsopgave doen voor het drukken van CD's, daar heeft de afdeling D3 (development, design, druk) op mijn werk vast wel een goedkoop adresje voor.
Zoek de verschillen op mijn website, eerst met Firefox, daarna met Internet Exploder.
Plaats reactie