Wizz RSS 2.1.2

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Wizz RSS 2.1.2

Bericht door Liesje »

Hallo allemaal!

Ik kreeg de melding 'bijwerken' van de extensie Wizz RSS 2.1.1. naar 2.1.2.
Ik zag echter een foutmelding dat ie niet geschikt was, of zo iets.
Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegengekomen?
Ik vind het nl. raar dat je wél de melding krijgt, maar het dan vervolgens niet kan gebruiken!

Ook lukt het mij niet om rechtstreeks vanuit All-In-One Sidebar, met de extensies in beeld de grijze schermpjes 'Nu bijwerken' direct te activeren. Er gebeurt niets als ik erop druk (de tekst wordt alleen even wit). Pas als ik bovenin het scherm 'Alle extensies bijwerken' indruk, krijg ik een schermpje met de titels van de bij te werken extensies. Gaat dat altijd zo, of ben ik een (ongunstige) uitzondering? :cry:
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb je het al eens met een nieuw profiel geprobeerd?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wizz RSS 2.1.2

Bericht door nirwana »

Liesje schreef:Ook lukt het mij niet om rechtstreeks vanuit All-In-One Sidebar, met de extensies in beeld de grijze schermpjes 'Nu bijwerken' direct te activeren. Er gebeurt niets als ik erop druk (de tekst wordt alleen even wit). Pas als ik bovenin het scherm 'Alle extensies bijwerken' indruk, krijg ik een schermpje met de titels van de bij te werken extensies. Gaat dat altijd zo, of ben ik een (ongunstige) uitzondering?
Vaak is het zo dat als ik in AIOS op "Nu bijwerken" klik dat dan de knop verspringt. Dus dan moet ik nog eens goed op die knop klikken en dan gaat het wel goed. Misschien is dat bij jou ook het geval ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Nee, ik heb geen nieuw profiel geprobeerd. En ik word er ook wel een beetje moe van om bij elk probleem maar weer een nieuw profiel te moeten aanmaken, met alle gevolgen van dien (extensies, thema, instellingen weer installeren). Het lijkt de weg van de minste weerstand, maar ik vind het in feite erg bewerkelijk.

Ik heb op allerlei manieren op die nu bijwerken-knop zitten drukken, enkel, dubbel, zelfs rechtsklikken, maar niets helpt.
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Liesje schreef:Nee, ik heb geen nieuw profiel geprobeerd. En ik word er ook wel een beetje moe van om bij elk probleem maar weer een nieuw profiel te moeten aanmaken, met alle gevolgen van dien (extensies, thema, instellingen weer installeren). Het lijkt de weg van de minste weerstand, maar ik vind het in feite erg bewerkelijk.
Ja, is ook de weg van de minste weerstand...
Maar moet je dat vaak doen dan?
Misschien een open deur, maar wellicht toch goed om dit nog eens te lezen. M.n. zo'n testprofiel is heel handig, het is eventjes werk, maar daar heb je dan wel altijd plezier van.
Je kunt op die manier zelf opsporen welke extensie een conflict veroorzaakt.
Liesje schreef: Ik heb op allerlei manieren op die nu bijwerken-knop zitten drukken, enkel, dubbel, zelfs rechtsklikken, maar niets helpt.
En als je je extensies en thema's eens uitschakelt?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hier dezelfde melding bij de extensies krijg je de medeling dat je wiiz kan updaten en als je dat doet krijg je de melding geen geldig installatiepakket.

Gewoon niet updaten dus. Nieuw profiel aanmaken heeft in dit geval dus ook geen zin.

Bij een andere extensie krijg ik dezelfde foutmelding . Extensie is MediaPLayer connectivity
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Extensie via homepage naar navigatiebalk slepen werkt ook niet.

Opslaan als en dan installeren lukt ook niet extension could not be installed because tere wass an error extracting the file :oops:

Ik heb overigens wel de laatste versie van MPC 5.5 vreemd dat ie dan aangeeft dat er een nieuwe is.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ook op mijn windowspc dezelfde melding. Sommige extensies kun je wel updaten sommige niet. Vreeemd hoor. :oops: :cry:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Ik zie dat Aasgier in het zelfde schuitje zit!

En Adri, ik zal die link uitproberen, maar hoe kan ik bij je tweede voorstel: alles uitschakelen, nu uitproberen of ik ze kan bijwerken, of mis ik iets?
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Liesje schreef:Ik zie dat Aasgier in het zelfde schuitje zit!

En Adri, ik zal die link uitproberen, maar hoe kan ik bij je tweede voorstel: alles uitschakelen, nu uitproberen of ik ze kan bijwerken, of mis ik iets?
He Liesje het heeft volgens mij niets met conflicterende extensies te maken. Mozilla heeft haar extensie pagina's wat gewijzigd. Nu lukt het ineens niet meer op een aantal extensies te updaten. Als er al updates zijn. Ik zou gewoon nog met wiizz 2.1.1 blijven komt allemaal wel weer goed.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

kan het ook te maken hebben met de nieuwe update site van mozilla. Er is namelijk nogal wat veranderd en verplaatst, misschien dat de plek waarnaar in de extensie verwezen wordt niet meer klopt en dus de update niet lukt...
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Liesje schreef:Ik zie dat Aasgier in het zelfde schuitje zit!
Ja en ik nu ook. Heeft dus zeer waarschijnlijk met serverproblemen te maken, o.i.d.

Update:
Niet alle extensies hebben eronder te lijden, bij mijn zoontje kan ik Filterset G probleemloos updaten...
Liesje schreef: En Adri, ik zal die link uitproberen, maar hoe kan ik bij je tweede voorstel: alles uitschakelen, nu uitproberen of ik ze kan bijwerken, of mis ik iets?
Dat kan wel, je kunt ze uitschakelen door er met de rechermuisknop op te klikken. De extensies worden dan niet verwijderd, maar alleen uitgeschakeld. De updates lopen gewoon door, volgens mij.

Maar da's nu dus niet van toepassing.;)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Extensie updaten doet het weer :D
Vraag niet hoe het kan :shock:
Maar profiteer ervan :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie