Wat doe ik met een jar-bestand?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Erik Jan
    unknown unknown

Wat doe ik met een jar-bestand?

Bericht door Erik Jan »

Nieuwsgierig gemaakt naar het programma "Firefox" heb ik dit gedownload en geïnstalleerd. Het ziet er heel aardig uit, al weet ik niet waarin nu het verschil zit met de browser van Mozilla Suite. De installatie is ook redelijk snel na het gehannes met de Suite. Alleen zit ik nu weer met een nieuwe vraag: als ik een "thema" wil downloaden, dan krijg ik een jar-bestand.

Vraag: wat word ik geacht te doen met een jar -bestand':?:'
Question

Erik
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Open je "Themes" configuratie windowtje, en sleep het gedownloade JAR bestand erin :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

JAR bestanden kunnen ook gebruikt worden om dingen in te pakken (zoals bijvoorbeeld zipbestanden). Op deze paginakun je een formuliertje maken dat aan Firefox doorgeeft dat hier om een thema gaat. Selecteer of het locale bestand of een locatie online.
Het ziet er heel aardig uit, al weet ik niet waarin nu het verschil zit met de browser van Mozilla Suite.
Firefox is makkelijker aan te passen (via rechterklik op menubalk > custumize kun je dingen slepen). Daarnaast zijn de menu's wat makkelijker toegankelijk gemaakt. Verder is Firefox makkelijker uit te breiden met extensies.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:JAR bestanden kunnen ook gebruikt worden om dingen in te pakken (zoals bijvoorbeeld zipbestanden).
AFAIK is een JAR eigenlijk niet anders dan een gewone zip met de .jar-extensie. Als je dus de inhoud van zo'n JAR eens wilt bekijken, dien je enkel de extensie te hernoemen naar .zip en dan openen met je favoriete zipper...

In Firefox en TB wordt het gebruikt om thema's in op te slaan. Je hoeft het dan natuurlijk niet uit te pakken. Je kan zo'n thema gewoon installeren via de Theme manager.
Erik Jan
    unknown unknown

Bericht door Erik Jan »

Bedankt, jullie zijn geweldig. :)

Erik Jan
Plaats reactie