Geen nieuwe gebruikers meer voor de wiki

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Geen nieuwe gebruikers meer voor de wiki

Bericht door nirwana »

De afgelopen week kregen we weer veel spam in onze wiki. De werkwijze is als volgt: men maakt - al dan niet geautomatiseerd - een account aan en plaatst daarmee - al dan niet geautomatiseerd - nieuwe berichten of bewerkt bestaande berichten. De bewerkingen zijn niet in de pagina zichtbaar, maar men hoopt dat deze wel door zoekmachines worden opgepikt. In elk geval komen ze in de RSS-feed terecht en zodoende ben ik er snel van op de hoogte. Dan kan ik de spammer blokkeren en zijn/haar bewerkingen ongedaan maken of verwijderen. Maar lastig blijft het wel, want met enkele dagen maken ze weer een nieuw account aan en kunnen we van voor af aan beginnen. Dat spelletje ben ik snel zat, dus kunnen gebruikers nu niet meer direct een nieuw account in de wiki aanmaken.

Als iemand graag aan onze Mozilla-wiki mee wil werken, stuur dan even een mail of een persoonlijke bericht (PM). Dan kan ik wel handmatig een nieuw wiki-account aanmaken. Dat voorkomt dat ik om de zoveel tijd door de wiki moet om troep op te ruimen. Volgens mij maken zij het sneller aan dan dat ik het kan verwijderen en ik kan me leukere dingen voorstellen dan andermans troep opruimen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Goed idee! Jammer dat het niet anders blijkt te kunnen, maar het zei zo.
Plaats reactie