Via isp

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Samuël
    unknown unknown

Via isp

Bericht door Samuël »

Nog een idee. Goed of slecht laat ik aan jullie over. De aanbieders zelf proberen overtuigen om Mozilla aan te raden aan hun klanten. Ofwel leveren op disc ofwel gewoon duidelijke informatie geven via hun website. Bij aansluiting kreeg ik van de isp een disc met een overbekend programma op: Microsoft Internet Explorer. Hoewel iedere computer met Windows dit normaal gezien heeft, staat het toch op de disc. Dit moet ook kunnen met Mozilla. En ook waarom. Dit kan volgens mij veel nieuwe gebruikers betekenen daar alle nieuwe aansluitingen er dan onmiddellijk mee geconfronteerd worden. Een andere mogelijkheid is dat wanneer een installateur bij internetleken installeert, er duidelijk geduidt wordt op de voordelen van Mozilla.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het probleem met de meeste ISP's is dat je met zo'n vraag van hot naar her gestuurd wordt, tot je het uiteindelijk opgeeft. Ze weten niet wie juist verantwoordelijk is voor de cd's dus het gesprek valt vrij snel stil.

Maar toegegeven, als het zou lukken om bij enkele providers Mozilla Firefox op de cd te krijgen, zou dat een goede aanwinst zijn.

Een nadeel is wel dat Firefox regelmatig updates uitbrengt (zo'n cd's blijven meestal enkele jaren hetzelfde). En we willen natuurlijk ook niemand met een oude versie opzadelen.
Handiger is dan bijvoorbeeld een cd waar je gewoon op een link moet klikken en waarbij automatisch de laatste versie van Firefox gedownload wordt (en het installatieprogramma gestart. Je hebt dan zeker geen oude versie en het is nog minder moeite voor de ISP's om het in hun cd's op te nemen.
Plaats reactie