Tijdelijke internet bestanden

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Gesloten
Mickey
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 juli 2006, 19:46
    unknown unknown

Tijdelijke internet bestanden

Bericht door Mickey »

Hallo,

Ik ben pas overgestapt van IE naar Firefox en dat werkt op zich prima.
Ik had alleen een vraag over de temporary Internet Files:

IE zet al de gedownloade bestanden zoals ze zijn in de directory "Temporary Internet Files".
Ik heb gezien dat Firefox een Cache directory heeft waarin het programma eigen bestanden zet.

Voorbeeld:
Als ik normaal in IE (bijvoorbeeld video -of audiobestand) op de site niet gedownload krijg omdat het is uitgeschakeld, staat het bestand wel in de temp map van IE.
Ook als de mediaplayer WMV of WMA aan het bufferen is, en het complete bestand binnen is, en je klik op bestand opslaan kopieert IE het bestand vanuit de temp map naar de opgegeven locatie. Hij hoeft dus niet meer opnieuw te downloaden.

Zover ik kan zien buffert de mediaplayer in Firefox wel. Maar toch als het bestand 100% binnen is, en je klikt op "bestand downloaden" op de site. begint firefox het bestand opnieuw te downloaden. Terwijl het bestand eigenlijk al binnen is.

Snappen jullie wat ik bedoel?

Groetjes!


Update: ik heb net gezien dat de Mediaplayer alsnog de bestanden in Temporary Internet Files zet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Kijk eens wat je met Firefox uit about:cache kunt halen. Ik bedoel het volgende:
- tik about:cache in je adresbalk van Firefox
- druk op Enter
- klik vervolgens eens op de Disk Cache-link: about:cache?device=disk
Dan zie je alle bestanden die in dat Firefox-bestand staan. Firefox vervuilt niet je harde schijf met allemaal kleine bestandjes, maar heeft ervoor gekozen om alles in 1 bestand bij te houden en je dan via deze manier daartoe toegang te verschaffen. Volgens mij is dat uiteindelijk efficiënter dan al die kleine bestanden (gezien de minimale grootte van een bestand op een harde schijf).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Mickey
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 juli 2006, 19:46
    unknown unknown

Bericht door Mickey »

nirwana schreef:Kijk eens wat je met Firefox uit about:cache kunt halen. Ik bedoel het volgende:
- tik about:cache in je adresbalk van Firefox
- druk op Enter
- klik vervolgens eens op de Disk Cache-link: about:cache?device=disk
Dan zie je alle bestanden die in dat Firefox-bestand staan. Firefox vervuilt niet je harde schijf met allemaal kleine bestandjes, maar heeft ervoor gekozen om alles in 1 bestand bij te houden en je dan via deze manier daartoe toegang te verschaffen. Volgens mij is dat uiteindelijk efficiënter dan al die kleine bestanden (gezien de minimale grootte van een bestand op een harde schijf).
Bedankt! Ik had dit nog niet gevonden.
Ja klopt het is veel efficiënter.
Gesloten