Switchen tussen browsers

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Mike
    unknown unknown

Switchen tussen browsers

Bericht door Mike »

Hallo mozilla-experts!

Ik heb wat zitten neuzen op diverse sites over mozilla en kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het er zeer goed uit ziet. Ok, er zitten wat bugs in, maar alsof IE perfect is...

Maar toch wil ik ook IE erbij houden, dit omdat ik ook wat websites maak en wil dat ik deze in beide kan checken om zo voor een breed publiek toegankelijk te zijn. (en niet hier in de blacklist te verschijnen!)

Is het mogelijk om eenvoudig tussen IE en Mozilla te schakelen, zonder allerlei gegevens te moeten wijzigen? Of nog beter, zonder opnieuw op te starten?

Thanx in advance mensen!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Switchen tussen browsers

Bericht door ByteWarrior »

Mike schreef:Is het mogelijk om eenvoudig tussen IE en Mozilla te schakelen, zonder allerlei gegevens te moeten wijzigen? Of nog beter, zonder opnieuw op te starten?
Als ik het goed versta wil je dus dat je een link ook kan openen met IE, zonder omwegen (copy/paste).

Je kan Launchy gebruiken. Je kan dan rechtsklikken op een link en een andere browser uit de lijst kiezen. Browsers (e.a.) worden automatisch gedetecteerd. Je kan je links dan ook met Oper, K-Meleon, Maxthon, etc openen.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

De extensie IEview gebruik ik regelmatig: http://extensionroom.mozdev.org/more-info/ieview
Of misschien bedoel je iets als MozIE: http://www.zeit.ca/mozie/
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik ook EN... vice versa in IE R-klik menu. Zeer handig. Vermits ik buiten IE en FF er nog EnigmaBrowser bij heb en binnenkort nog Opera ga bijhalen vraag ik me af of die "Launchy" dat ook kan ? Mogelijk enkel dan "oneway".
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Voor die functies moet je eens bij de developers van de andere browsers gaan kijken. Daar kan Firefox (of Launchy weinig aan veranderen denk ik).
Gebruikersavatar
claudandus
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 februari 2005, 18:17
Locatie: am*dam en den helder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door claudandus »

die IEview is idd ontzetend handig :)

vooralbij pages die liever IE gebruiken dan FF
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Een uitbreiding op IE View is IE Tab. Deze extensie opent IE binnen Mozilla of Firefox, om het simple te zeggen. Met 1 druk op de knop is op deze manier om te schakelen van browser.
Aangezien niet heel IE geopend moet worden gaat het ook sneller. En heel positief vind ik ook dat de browser er niet uit gaat zien als IE, maargoed misschien zijn er personen die IE mooi vinden.
Terugschakelen gaat ook makkelijk, met de ene druk op de knop. :wink:

EDIT:
De datum staat er ook zo klein... :lol: IE Tab was er toen nog niet eens. Naja, nu wel, en dat mag iedereen weten. Augustus 2004.. :roll:
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Nou die IETab is wel beestig interessant omdat er niet een volledige IE pagina aangemaakt word. Het is ook onmiddellijk herkenbaar doordat de standaard R-klik die je had van FF vervangen word door die van IE
Gebruikersavatar
claudandus
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 februari 2005, 18:17
Locatie: am*dam en den helder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door claudandus »

JimB schreef:doordat de standaard R-klik die je had van FF vervangen word door die van IE
dat is helaas wel jammer :cry: nu kan ik namelijk niet meer de reclame uitschakelen met nuke anyting (iets dat wel gaat in FF *joepie*)
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

claudandus schreef:dat is helaas wel jammer :cry: nu kan ik namelijk niet meer de reclame uitschakelen met nuke anyting (iets dat wel gaat in FF *joepie*)
Je moet er iets voor over hebben om een pagina even in IE te bekijken.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ja, dacht ik ook, we moeten nu niet overdrijven natuurlijk, binnen de 3 seconden heb je die pagina ook wel terug in FF zonder je FF browser eigenlijk verlaten te hebben
Plaats reactie