Tips-categorie moet ook echt voor tips blijven

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Gesloten
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Tips-categorie moet ook echt voor tips blijven

Bericht door nirwana »

Zojuist kreeg ik een berichtje van Manuel waarin hij mij erop wijst dat de tips-categorie van bijvoorbeeld Firefox meer vragen dan tips bevat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom zie je ook dat ik net diverse berichten naar het gewone Firefox-forum heb verplaatst.

Verder heb ik Manuel voorgesteld om het aan gebruikers niet langer toe te staan om nieuwe berichten in de beide Tips-fora aan te maken, maar dat berichten door moderators wel vanuit andere forum-secties naar de Tips-categorieen verplaatst kunnen worden. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat bepaalde gebruikers wel rechten krijgen om direct in de Tips-categorieen een nieuw onderwerp aan te maken. Maar deze gebruikers weten dan ook dat de Tips-categorieen alleen voor tips zijn bedoeld en zo houden we dan deze categorie schoon en overzichtelijk.

Any pros/cons betreffende deze aanpak ? Zo niet, dan zal ik deze binnenkort hier gaan doorvoeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Waarvoor grote dank!

Eerst zag ik meer in het voor iedereen toegankelijk houden van de tips sectie, met een duidelijk melding dat het niet bedoeld is voor vragen, maar nu ik zo over nadenk zie ik ook voordelen in dat een beperkt aantal mensen schrijfrechten heeft naar de tips, b.v. dat het veel overzichtelijker wordt, met veel minder ruis, en een hogere kwaliteit v/d tips.

Wat vinden anderen er van?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Lijkt me geen slecht plan.
Misschien moet je Tips opnemen op de voorpagina (hoort ook eigenlijk niet op het forum).
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Lijkt me geen slecht plan.
Ja, het liep de laatste tijd de spuigaten uit met al die vragen in de Tips afdeling, ik stoorde me er al een tijd aan.
adri schreef:Misschien moet je Tips opnemen op de voorpagina (hoort ook eigenlijk niet op het forum).
Misschien óók op de voorpagina, én in het forum.

In de meest strikte zin horen tips natuurlijk niet op het forum plaats, maar ik vind het wel zeer zinnig dat het ook hier staat, zowel voor ons, als voor nieuwe gebruikers.

De voorpagina vind ik niet zo overzichtelijk als het forum, daar zou ik de tips snel over het hoofd zien als nieuwe gebruiker. Hier is alles onderverdeeld in een beperkt aantal duidelijke categorien, en vallen de tips op.
Gesloten