Thunderbird 1.0 leeg met foutmeldingen

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Thunderbird 1.0 leeg met foutmeldingen

Bericht door Liesje »

Hallo Lieve deskundigen!

Ik heb zojuist getracht Thunderbird 1.0 te installeren. Ik had gelezen dat je de oude map moest verplaatsen en hernoemen, een nieuwe map aanmaken en dan pas 1.0 installeren. Gedaan. So far, so good!
Het nieuwe programma was keurig in het Nederlands, zelfs onder mijn handige laptopknop voor e-mail (bij vorige versie was die nog Engelstalig), maar verder leeg: geen mail, geen adresboek, wél bep. instellingen van de vorige versie. Ook foutmeldingen bij aanklikken nieuw bericht. En onderin een rode tekst, nl.
<menuitem label="copylinkCmd.label;"accesskey="copyLinkCmd.accesskey;
"oncommand="copyWebsiteAddress ---------^

én een kabeltje in beeld links onderaan, iets over online.
Kan iemand me HEEL DUIDELIJK voor een leek als ik, uitleggen wat ik fout heb gedaan en wat ik eraan kan doen. Oude map in ere herstellen?

Groetjes en alvast dank,
Liesje :cry:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird 1.0 leeg met foutmeldingen

Bericht door ByteWarrior »

Liesje schreef:Kan iemand me HEEL DUIDELIJK voor een leek als ik, uitleggen wat ik fout heb gedaan en wat ik eraan kan doen. Oude map in ere herstellen?
Wees gerust, je mails zijn nog in orde (hoewel het toch altijd heel gezond is om een backup te maken!)

Ik heb vandaag net hetzelfde meegemaakt, dus ik denk wel dat ik het kan oplossen. ;-)

De fout wordt veroorzaakt doordat er nog een taalpakket bijzit (misschien uit een vorige installatie.

1) Sluit Thunderbird (als hij open moest staan)
2) Open verkenner en ga naar je Thunderbirdprofiel
3) Verwijder (of hernoem als je dat liever wilt) de volgende bestanden/mappen:
----> chrome/
----> extensions/
----> XUL.mfl
4) Start TB opnieuw op

Het nadeel van deze handelingen is wel dat eventueel geïnstalleerde extensies ook verwijderd zijn. Je instellingen en mails blijven behouden.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

ByteWarrior, ik kan je wel zoenen!

Alles gedaan wat je voorstelde, perfect!
Ik had trouwens een backup van 9.0 met MozBackup gemaakt, hoor.
Maar als ik dan naar dat scherm ga kan ik alleen maar het profiel van 1.0 herstellen, niet die van 9.0! Wat heeft die backup dan voor een zin??
En oh ja, waar bewaart het programma de backups? Ik heb gezocht op de extensie pcv, maar niets gevonden!
Bovendien staat er bovenin het scherm ook nog Mozilla 1.7.5. Wat is dat als ik het aanklik om te backuppen gaat ie in de fout.
Enig idee?

Vriendelijke groet,
Liesje :P :P :P
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Liesje schreef:Wat heeft die backup dan voor een zin??
Als er iets mis zou gaan tijdens dit hele proces. Met je profiel knoeien is vrij gevaarlijk. Eén bestandje teveel verwijderen is genoeg om al je mails onleesbaar te maken.
En oh ja, waar bewaart het programma de backups? Ik heb gezocht op de extensie pcv, maar niets gevonden!
Ik geloof dat hij die standaard opslaagt in Mijn Documenten. Ik dacht wel dat je dit kon aanpassen als je de backup neemt...
Bovendien staat er bovenin het scherm ook nog Mozilla 1.7.5. Wat is dat als ik het aanklik om te backuppen gaat ie in de fout.
Enig idee?
Heb je ooit Mozilla geïnstalleerd? Dan zitten er misschien nog resten van Mozilla in je systeem (meestal je Windowsregistry). Als je het verwijderd hebt, dan probeert hij iets te backuppen wat niet meer bestaat. Hij zou dan wel niet mogen crashen... :?
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Geen idee, waarschijnlijk onbewust binnengehaald. Wat is dat dan voor een programma? Ik kijk wel of ik het uit het register kan (laten) verwijderen.

Liesje
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Geen idee, waarschijnlijk onbewust binnengehaald. Wat is dat dan voor een programma?
Mozilla is een browser, mailprogramma, chatclient en webeditor in elkaar. Je kan de aparte onderdelen ook zo verkrijgen (respectievelijk Firefox, Thunderbird, Chatzilla en Nvu).
Barend
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 oktober 2004, 14:07
    unknown unknown

Bericht door Barend »

Ik had hetzelfde, heb het opgelost door de en_US te versie te installeren en vervolgens opnieuw het n'landse taalpakket eroverheen te installeren.

IMHO is het wel een serieuze release-blocker!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Barend schreef:IMHO is het wel een serieuze release-blocker!
Het heeft niets met de release te maken eigenlijk. Mensen die nog nooit Thunderbird geïnstalleerd hebben, hebben dit probleem helemaal niet.

De 'probleemgevallen' hebben meestal al meerdere versies van TB geïnstalleerd, samen met enkele taalpakketten...

Volgens mij werkt het extensiesysteem van TB/FFx nog niet echt optimaal op dit gebied. Ook de profielen zouden iets beter kunnen werken. In een perfecte toekomst worden deze problemen door TB/FFx zélf opgelost. ;-)
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Nog even voor de mensen die TB setup gebruiken: in het start menu worden een aantal snelkoppilingen naar thunderbird geplaats:
- naar Thunderbird
- naar Thunderbird (safe mode) , hiermee kan je Tb opstarten zonder extensies. Als je dus foutmeldingen krijgt veroorzaakt door extensies kan je die extensies via deze weg verwijderen)
- Profiel Manager, voor al je een nieuw of een ander profiel wilt gebruiken.

Groet

MM
Plaats reactie