Adresboekitem / e-mail als attachment

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
mvdz
    unknown unknown

Adresboekitem / e-mail als attachment

Bericht door mvdz »

Beste allemaal,

Hoe kan ik een e-mail of een item uit het adresboek als attachment meesturen met een mailbericht? Ik kan dat nergens vinden. In Outlook zit dat ergens onder attachments waarbij je kan kiezen: bestand of "item".

P.s. een oplossing via het filesystem (opslaan op disk), of de inhoud van alle mailtjes knippen en plakken kan ik zelf ook bedenken. Het gaat mij om het rechtstreeks koppelen van mail of een adresboek item als was het een attachment.

Bij voorbaat bedankt,
Marc
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Met ConcatsSidebar kun je iig VCard makkelijk als bijlage toevoegen, maar voor e-mails heb ik niet echt een oplossing.

Je kunt eventueel in Extra > Opties > Opstellen aangeven hoe een bericht doorgestuurd moet worden. Zo kun je dus wel beichten als bijlage kunnen sturen. Een losse optie in bv het contextemenu ken ik niet.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je kan automatisch een vCard laten toevoegen aan al je mails (in Accountinstellingen op je account zelf klikken, onderaan).

Ik denk niet dat het mogelijk is om e-mails ook daadwerkelijk aan een adres uit het adresboek te verbinden.

Je kan echter wel je mails per verzender laten groeperen. Klik daarvoor op de titel van de kolom van verzender en kies dan onder Beeld > Sorteren > Groeperen.

Alle mails worden dan per 'auteur' gegroepeerd.
Plaats reactie