Allos weggos, zou ik zeggos

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Allos weggos, zou ik zeggos

Bericht door Liesje »

Beste, beste deskundigen

Na een deïnstal v.e. extensie ging er van alles mis!

Ik heb van alles geprobeerd, zoals herstarten pc, backup terugzetten, schietgebedjes, van alles.... :cry:
Uiteindelijk TB verwijderd, opnieuw geïnstalleerd. Noppes, Bijna leeg scherm, met af en toe foutmeldingen:

description> &linel; </description>

<menuitem label= "& labelmenuMI;"

Ik weet dat alles er nog is, maar hoe kan ik het weer herstellen?

Jullie hulp is nodigos!!! :oops:
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Het lijkt erop dat ie iets in een DTD niet vinden kan? Staat het met grote rode letters onderin je scherm?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Allos weggos, zou ik zeggos

Bericht door Asterxx »

Liesje schreef:Na een deïnstal v.e. extensie ging er van alles mis!
Om welke extensie gaat het? (aangezien jij ook met vertalingen bezig bent van TB extensies (volgens mij) en ik ook, en dit graag wil voorkomen)
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Ja, het staat in het rood onder in het scherm. Wat bedoel je met DTD? Iets in de Doc & settings? Daar heb ik gekeken, maar niets raars opgemerkt.

Ik was inderdaad bezig met het vertalen van een extensie, nl. Quicknote.
Ik had hem al werkend, maar moest nog een paar dingetjes herstellen.

Ik heb ook nog geprobeerd een nieuw profiel aan te maken, maar dat lukte niet. En toen ik weer terug wilde schakelen naar mijn eigenlijke profiel kreeg ik de melding dat het reeds in gebruik was. Openen ging niet meer!

Eén keer heb ik mijn schermen gezien, maar nog steeds met foutmelding onderin. Na opnieuw openen, was alles weer weg.

Ik weet het niet meer, hoor! Iemand nog een heldere gedachte???? :idea:
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Als je een extestie vertaalt heb ook een file waar allemaal dingen als <!ENTITY ... enzo instaat. Ofwel heb je zo'n ding vergeten, ofwel heb je een accentteken gebruikt (é ofzo) en heb je de file vervolgens niet als utf-8 opgeslagen. Beide heb ik ook wel gehad, het is een kwestie van goed nalopen of je er geen steken bij hebt laten vallen. Hoe je dat laatste in windows op kan lossen heb ik geen idee van eigenlijk...

http://nl.wikipedia.org/wiki/DTD
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Volgens mij gaat het niet meer over de fout in de extensie, maar dat TB niet goed meer werkt. Dat heeft niets met de eventuele fout in de extensie te maken.

Wat betreft de "vreemde tekens", klopt het wat ucchan zegt, maar nogmaals, volgens mij is dat niet de oplossing.

Liesje, is er iets in je profielen gewijzigd????????
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Ik weet wat jullie bedoelen, inzake UTF-8 en accenten. Ik heb goede uitleg van Gert-Paul gehad. Daar let ik ook op en volgens mij is dat ook niet de oorzaak van mijn probleem. Meer een samenloop van omstandigheden, denk ik.

Ik heb inmiddels een nieuw profiel op gang gekregen, maar ja, om nou helemaal opnieuw alles weer in te stellen (extensies, thema, filters, adresboek etc.) en binnen te moeten halen, dat doe ik liever niet. Hoe haal je trouwens je laatste adresboek binnen in TB?
Ik zie alleen maar een optie om het van een ander programma (IE o.a.) te importeren en die is niet meer up to date, zal ik maar zeggen...
Maar wat bedoel je met is er wat in je profiel veranderd. Hoe moet ik dat zien??? :?:

Hoor graag van jullie..
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Liesje,

Kun je via de verkenner wel nog alles terugvinden?
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Ja, hoor! Zowel in D&S als in Program Files is alles (denk ik) nog intact.

Zo langzamerhand ben ik toch maar het nieuwe profiel aan het aanpassen.
Ook is het me gelukt het adresboek te backuppen ondanks het beschadigde profiel. Het hoodscherm was leeg maar op een of andere manier kon ik in het bewerkingsscherm, heb daar gauw het boek geexporteerd (nieuwe optie voor het opslaan in gewenste extensie werd zichtbaar) als LDIF geloof ik, en daarna in het nieuwe profiel geïmporteerd.
Verder voorzichtig een aantal opties van een vorige backup binnengehaald met wellliswaar achterstallige mail, maar dat is niet zo erg.

Ik zal er nog wel wat werk aan hebben, maar ik ga geloof ik maar door hiermee. Het beschadigde profiel doet echt niets meer en zal ik tzt verwijderen.

Misschien zou het toch nog wel fijn zijn als iemand weet wat bovenstaande foutmeldingen betekenen. Dit om oorzaak-gevolg te zien!?

Ik houd me dus nog aanbevolen voor een reactie hierop.

Ucchan en Asterxx, bedankt voor het meedenken. Dat houdt iemand op de been, zal ik maar zeggen. :wink:
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Wat me nu opvalt, De extensies die ik via de backup terug kreeg, hadden alleen dat groene puzzelstukje als pictogram, en werkten geen van allen meer. Dus verwijderd en ik ga het opnieuw proberen.... :x
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Asterxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 februari 2005, 8:09
Locatie: Nederweert, joepie!!!!
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Asterxx »

Fijn dat het werkt op deze wijze...............

Ik ben ook veel extensies aan het installeren en deïnstalleren (steeds dezelfde ivm het vertalen)

Ik denk dat we wel even samen moeten overleggen welke extensies door wie vertaald wordt Liesje......... anders zijn we dadelijk misschien dezelfde aan het vertalen. Ik zal altijd even via Overige Nederlandse vertalingen aangeven wat ik ga vertalen

Als je dat op een andere plaats wil, bijv bij Thunderbird, plaats ik het daar.

Heb je site waar je ze neerzet?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Als je trouwens je e-mail en je vorige adresboek nog terug wilt krijgen kun je gewoon abook.mab en de map Mail van je oude naar je nieuw profiel kopiëren.
De fout zat hem waarschijnlijk in een oud taalpakket of resten van extensies. Het verwijderen van de mappen chrome, extensions en het bestand xul.mfl hadden het probleem waarschijnlijk ook verholpen.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Hallo Gert-Paul!

Bedoel je ook de door jou genoemde mappen in Program files of alleen in D&S?

Ik heb met het nieuwe profiel nog een paar problemen geconstateerd. Ik kan ineens mijn scherminstelling (opties - vensterconfiguratie) niet meer anders instellen, wat ik ook indruk, ook niet na nieuwe opstart pc.

Ten tweede heb ik dus - zie boven - een adresboek geimporteerd onder een andere naam. Ik zie en kan hem gebruiken in het andere scherm, maar kan 'm niet bewerken en bereiken als ik op het adresboekpictogram in het hoofscherm druk. Dan is ie leeg. Waarschijnlijk zoekt ie nog onder de oude naam?
Weet iemand hoe ik dat weer kan rechtbreien?? :D
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Liesje schreef:Hallo Gert-Paul!

Bedoel je ook de door jou genoemde mappen in Program files of alleen in D&S?
Ik bedoel in je profiel en dat staat normaal gesproken idd in Documents&Settings onder Windows
Ik heb met het nieuwe profiel nog een paar problemen geconstateerd. Ik kan ineens mijn scherminstelling (opties - vensterconfiguratie) niet meer anders instellen, wat ik ook indruk, ook niet na nieuwe opstart pc.
Apart. Werkt het in Safe Mode nog wel?
Ten tweede heb ik dus - zie boven - een adresboek geimporteerd onder een andere naam. Ik zie en kan hem gebruiken in het andere scherm, maar kan 'm niet bewerken en bereiken als ik op het adresboekpictogram in het hoofscherm druk. Dan is ie leeg. Waarschijnlijk zoekt ie nog onder de oude naam?
Weet iemand hoe ik dat weer kan rechtbreien?? :D
Je moet denk ik eens in het bestand prefs.js kijken, want uit mijn hoofd gezegd staat daar ook een verwijzing naar je adresboek in.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Het begint nu weer ergens op te lijken! :lol:

Adresbook (abook.mab) alsnog vanuit foute profiel naar nieuwe profiel gesleept. Nu had er dus twee (dezelfde). Gelijk maar veranderd in 1 map persoonlijk en 1 map werkadressen. Ik kan er nu goed bij.

In de Prefs heb ik e.e.a. veranderd, hopelijk zonder schadelijke gevolgen.
Dubbele .mab verwijderd en naam v.e. adresboek veranderd, want vlgs mij kan je dat niet in het TB zelf veranderen.

Andere probleempje ook opgelost. Ik kwam erachter dat het niet alleen in het scherm Opties in te stellen was, maar ook met Beeld, Vormgeving, Berichtenvenster F8 te maken had. Als die niet aangevinkt staat, doe de rest niets!

Ik hoop dat ik het ergste nu gehad heb en bedankt voor de raadgevingen!

PS. IK weet niet meer hoe ik de aantallen achter mijn mailtjes moet krijgen. Ik bedoel dus in het linkerscherm achter de submappen in Lokale mappen. Kan iemand het nog even doorgeven? Ik dacht niet dat het een extensie was.
Hartelijke groeten,
Liesje

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, maar ik vind het wél leuk!
Plaats reactie